5 alimente pentru o memorie in top

Daca memoria iti joaca destul de des feste, daca ai impresia ca uiti foarte des lucruri sau daca retii foarte greu chiar si numele persoanelor sau numerele de telefon, trebuie sa stii ca unele alimente iti pot veni in ajutor.

memorie

Alimentele care iti pastreaza neuronii in cea mai buna stare de sanatate sunt urmatoarele:

Cerealele integrale. Foarte bogate in minerale si vitamine, cerealele integrale sunt foarte benefice si pentru creier. Sunt o sursa foarte buna de vitamina B12 care favorizeaza dezvoltarea si diviziunea celulara a neuronilor. Vin si cu glucide, care se elibereaza incet-incet, timp de mai multe ore dupa masa. Creierul care adora zaharul si care are nevoie de energie, va fi satisfacut datorita lor. Consuma deci cat mai multa paine integrala, quinoa, ovaz, grau si orez integral.

Maruntaiele. Sunt foarte benefice pentru memorie, deoarece contin fier, un oligoelement care contibuie la transportarea oxgenului pana la creier. Consuma deci cat mai mult caltabos negru si ficat pentru un creier in forma.

Produsele lactate. Produsele lactate sunt cele care te ajuta sa iti faci plinul de proteine si care asigura buna functionare a creierului. Vin in plus cu vitaminele B2 si B12 care sunt excelente pentru dezvoltarea intelectuala. Dar ar trebui sa alegi sa consumi produsele lactate cat mai slabe in materii grase. Ai mare grija deci deoarece acizii grasi nesaturati pot sa aiba consecinte nefaste asupra functiilor cerebrale. Consuma deci trei portii pe zi de iaurturi, lapte si branzeturi.

Pestele gras. Membranele celulelor creierului sunt compuse din grasimi care se reinnoiesc mereu si mereu. Printre ele se numara si acizii grasi omega 3 care pot facilita stabilirea de conexiuni noi intre neuroni si noile cunostinte sau informatii asimilate. In meniul tau ar trebui deci sa se regaseasca cat mai des pestii grasi precum somonul, heringul, sardina sau macroul.

Oleaginoasele. Sunt foarte bogate in oligoelemente si minerale, mai ales in zinc. Un mineral esential adica pentru invatare si memorarea informatiilor. Consuma deci cat mai multe migdale, nuci, alune, caise uscate si stafide.

Pentru o memorie in top trebuie sa ai un meniu cat mai echilibrat si sanatos, plin de nutrienti specifici. Alimentele din acest articol au nutrienti cu virtuti minunate pentru neuroni. De consumat fara moderatie deci!