6 alimente verzi de consumat in aceasta iarna

Pentru a evita virusii si bacteriile care te ataca in fiecare iarna, dar si toate neplacerile si problemele de sanatate cu care vin acestea, nimic nu se compara cu o alimentatie adaptata pentru a fi in cea mai buna stare de sanatate.

In acest anotimp, alimentele verzi sunt cele cre trebuie sa primeze. Iata care sunt alimentele de inclus in regimul zlnic in iarna ce vine.

legumes-verts-450x298

Broccoli. Brocooli este o leguma foarte bogata in Vitamina C. Contine fibre alimentare si antioxidanti care se pare ca ar putea sa reduca riscul de a suferi din cauza bolilor cardio-vasculare, ar putea sa reduca riscul de a suferi din cauza anumitor tipuri de cancer dar si de alte boli cronice. Este un aliment care se poate folosi foarte usor in viata de zi cu zi, fie in supe, fie in gratin, tarte sarate, terine sau risotto.

Rucola. Rucola are mai multe virtuti. Contine antioxidanti care poate sa previna anumite tipuri de cancer dar si vitamina K, o vitamina care poate sa intervina in coagularea sanguina, in mineralizarea osoasa si cresterea celulara. Te ajuta si sa te hidratezi si este delicioasa in salate, in sandwichuri, pe pizza, in supe sau sosuri.

Spanacul. Spanacul este foarte bogat in fier si contine un nivel foarte ridicat de vitamine si de minerale. Este si o leguma care contine foarte putine calorii. Crud sau fiert se poate prepara intr-o multime de feluri.

Laptuca romana. Este o leguma foarte dietetica care ramane aliatul numarul 1 pentru persoanele care vor sa piarda in greutate. Este una din salatele cele mai bogate in fibre, minerale si vitamine. Laptuca romana este plina de prospetime, este lejera si contine un nivel scazut de calorii.

Varza de Bruxelles. La fel ca si varza clasica, Varza de Bruxelles este plina de vitamine, de compusi antioxidanti si de fibre care joaca un rol protector important pentru sanatate. Te poate proteja de cancer, de constipatie si de problemele legate de tubul digestiv.

Fenicul. Feniculul are un gust deosebit si se poate consuma atat crud cat si fiert. Se poate umple, se poate trage la tigaie, se poate prepara la cuptor sau se poate consuma in supe. Este ideal pentru a lupta contra durerilor de stomac atat la adulti cat si la bebelusi si se paote folosi pentru a trata durerile menstruale.

Pe care vei miza in aceasta iarna?