6 combinatii de alimente care intaresc sistemul imunitar

Sa combini doua alimente poate fi un lucru extrem de benefic pentru a-ti intari sistemul imunitar, mai ales in aceasta perioada cand sezonul rece isi va face in curand aparitia. In plus, mai poti lupta si contra radicalilor liberi care pot distruge celulele. Iata care sunt cele mai bune combinatii pe care le poti face.

 alimente

Cereale plus seminte de floarea-soarelui. Pentru a elimina radicalii liberi, trebuie sa consumi unele substante anti-oxidante precum Vitamina C si E, betacaroten, extras din samburi de struguri, licopen, luteina, dar si polifenoli. Presara deci 3 linguri de seminte de floarea-soarelui peste cerealele de la micul dejun si nu vei regreta.

Oua fierte plus ardei rosii. Amesteca o jumatate de ardei rosu cu ouale fierte pentru a acoperi peste 100% din nevoile tale zilnice de vitamina C.

Smoothie plus germeni de grau. Un sfert de ceasca de germeni de grau plus un suc smoothie este cea mai buna combinatie pentru a-ti acoperi nevoile de zinc, unul din cele mai importante minerale pentru a intari sistemul imunitar.

Paste plus patrunjel. Patrunjelul presarat peste paste nu numai ca vine cu un gust extrem de delicios dar acopera in acelasi timp nevoile de vitamina K, una din vitaminele care lupta contra osteoporozei si a fragilitatii osoase.

Apa plus suc de merisoare neindulcit. Se stie deja ca merisoarele sunt cele mai bune alimente pentru a lupta contra infectiilor urinare. Au insa si un rol foarte important in prevenirea cariilor deoarece nu lasa streptococul sa patrunda in dinti. Daca vei alungi sucul cu apa nu te vei mai instramba cand il vei bea, deoarece neindulcit este mai amar.

Orezul plus sosul de rosii facut in casa. Rosia coapta este fara indoiala cel mai bogat aliment in licopen care te poate proteja contra unor boli coronariene si a anumitor tipuri de cancer. Sosul coulis plus orez este cea mai delicioasa si mai sanatoasa combinatie.

Din raionul fructelor si legumelor mai trebuie sa alegi sa consumi ciuperci, usturoi si ceapa, dar si proteine in cantitati mai mari, mai ales cele din nuci, peste, fructe de mare sau leguminoase.