9 alimente care te ajuta sa eviti oboseala si durerile de cap

Senzatia de oboseala care poate sa isi faca aparitia in milocul zilei este o reactie normala a corpului in fata efortului fizic, a stresului sau a lipsei somnului.

alimente

Dar totusi, acest lucru poate sa fie cauzat si de o carenta nutritionala mai ales atunci cand nu avem un regim alimentar echilibrat.

Iar lipsa nutrientilor poate sa aiba un efect negativa asupra fizicului dar si asupra mentalului.

Care sunt cele mai sanatoase alimente care trebuie sa fie integrate la tine in meniu pentru a te energiza si a diminua efectele nefaste ale stresului?

Ovazul. Este una din cele mai complete si mai sanatoase cereale. Este si cea mai buna alegere pentru un randament excelent, atat fizic cat si mental. Este un aliment energetic cu vitamine si minerale excelente pentru circulatia sanguina, sanatatea inimii si a metabolismului.

Fructele uscate. Au un aport destul de ridicat de calorii care te ajuta sa te energizezi si sa te revitalizezi. Contin vitamine din grupa B si acizi grasi esentiali care au un efect benefic asupra sistemului nervos, asupra celui cardiovascular si asupra creierului.

Laptele. Consumul de lapte poate sa reduca oboseala si durerile datorita unui nivel ridicat de triptofan. Aceasta substanta este cea are stimuleaza secretia de serotonina in creier penru a stimula moralul si buna dispozitie.

Ciocolata. 20-30 de grame de ciocolata sunt foarte benefice atunci cand vine vorba despre ameliorarea moralului si cresterea nivelului de energie. Ofera mai multa energie si un randament mai bun deoarece contine calorii, hidrati de carbon si grasimi.

Semintele de in si de chia. Ambele contin acizi grasi omega 3, proteine si minerale esentiale care vin cu un plus de energie.

Lintea. Este o sursa foarte interesanta de hidrati de carbon, fier, proteine si alti nutrienti cheie pentru a lupta contra oboselii in exces.

Banana. Este considerata una din cele mai savuroase surse naturale de energie. Contine hidrati de carbon dar si triptofan care stimuleaza productia de serotonina.

Legumele verzi. Contin foarte putine calorii, au o mare putere energizanta si vin cu o multime de vitamine- A, B,C, E si K.

Carnea slaba. Contine proteine si hidrati de carbon si consumul sau este esential pentru pastra masa musculara si a ameliora productivitatea fizica si mentala.