Alimente bogate in iod pentru sanatatea glandei tiroide

Iodul este un mineral esential pentru sanatatea glandei tiroide, a carei alterare are un impact negativ asupra intregului corp, asupra starii de sanatate in general. Glanda tiroida este responsabila cu stocarea mineralelor esentiale pentru sinteza hormonilor tiroidinei, care au un rol important in crestere si dezvoltare si a caror functie este de a regla metabolismul dar si de a detoxifia.

alimente

Deficitul de iod din corp are tendinta de a dezvolta  boala cunoscuta sub numele de hipotiroidism care se manifesta prin producerea de mai putini hormoni tiroidieni. Un dezechilibru cu consecinte grave in organism printre care ingrasarea excesiva, o senzatie de oboseala permanenta sau un ciclu neregulat.

Din fericire insa, anumite alimente contin un nivel destul de important de iod si te ajuta la mentinerea sa in organsim la un nivel optim.

Iaurtul natur. Este unul din cele mai puternice si mai sanatoase probiotice pe care il poti adauga la tine in meniu. Contine peste jumatate din cantitatea de iod de care are nevoie organismul zilnic. In plus, culturile sale sunt cele care sustin functia intestinala restaurand flora bacteriana.

Coacazele negre. Datorita bogatiei lor in antioxidanti, coacazele negre fac parte din cele mai recomandate fructe pentru sanatatea ta. 113 grame din aceste fructe contin 4000 mcg de iod. Consumul regulat de coacaze negre va sustine functia metabolismului si va regla functionarea tiroidei.

Sarea cristalina de Himalaya. Foarte multe persoane incearca sa reduca la maximum consumul de sare de masa  si consuma iod continut in alte alimente. O foarte buna alternativa, foarte sanatoasa si completa este sarea cristalina de Himalaya, un tip de sare care vine cu 250 mcg de iod, adica peste 150% din cantitatea zilnica recomandata.

Capsunile. Aceste fructe delicioase contin nutrienti esentiali pentru a intari sistemul imunitar al corpului. Chiar daca sunt dulci, sunt ideale pentru ameliorarea starii de sanatate a tiroidei, datorita nivelului ridicat de iod pe care il contin.

Fasolea verde. O leguma ideala care trebuie sa faca parte din orice tip de regim alimentar. Contine iod in mici cantitati, ideal pentru a stimula functiile tiroidei.

Cartofii. Una din cele mai consumate legume de pe planeta contine un nivel foarte important de iod. Un cartof cu coaja preparat la cuptor contine in jur de 60 de mcg de iod.