Alimente cu un continut caloric ridicat dar care sunt permise

Fie ca esti la regim sau nu, unele alimente ti se par ca au un continut caloric mult prea ridicat sau ca sunt mult prea grase. Si totusi, unele alimente cu un continut caloric mai ridicat sunt foarte benefice in cadrul unui regim sanatos de viata. Iata care sunt acestea.

fWbg3FRV-photo-avocat-s-

Migdalele. 100 grame de migdale corespund cu 578 de calorii, adica aproape atatea calorii cat contine si un Kinder Bueno. Dar 100 de grame de migdale mai contin si 50 de grame de grasimi nesaturate, foarte benefice pentru organism, antioxidanti, vitamina E, fibre, magneziu sau fosfor. Unele studii au ajuns la concluzia ca migdalele contin si activi care pot reduce riscul aparitiei cancerului.

Avocado. 100 grame de avocado contin 220 de calorii sau 361 de calorii un singur avocado. Aproape ca si mancarea de tip junk food. Numai ca avocado mai vine cu o multime de nutrienti si cu 8% din aportul zilnic recomandat de fibre. Este gras, da, dar este vorba despre grasimi nesaturate, grasimi bune cu alte cuvinte.

Ciocolata neagra. Cu peste 570 de calorii pe 100 de grame ciocolata neagra s-ar putea transforma in inamicul public numarul 1 pentru silueta ta. Numai ca aceasta mai contine si un nivel impresionant de vitamine – A, B, E, potasiu, dar si antioxidanti. Deci daca vrei sa te energizezi sau sa te vitaminizezi, consuma ciocolata neagra.

Untul de arahide. Foarte apreciat de catre americani, untul de arahide este cel care contine 635 de calorii pe 100 de grame. Nutella vine cu 530 de calorii. Numai ca untul de arahide contine doar grasimi bune, care te ajuta sa te energizezi intreaga zi. Si bineinteles ca nu trebuie sa abuzezi de el. O paine prajita unsa cu unt de arahide sau fulgii de ovaz in care ai pus unt de arahide sunt cea mai buna idee pentru micul dejun. Peste perele calde este un deliciu pentru desert.

Uleiul de masline. 100 ml de ulei de masline corespune cu 884 de calorii. Nu trebuie insa sa intri in panica. Nu ai cum sa consumi atat de des aceasta cantitate. Are antioxidanti, grasimi bune, dar si vitaminele K si E.