Alimente grase bune pentru sanatate

De obicei, daca spunem alimente grase, imediat ne gandim ca acestea nu sunt deloc benefice pentru sanatate. Esti sigur de asta? Exista o multime de alimente care au o reputatie de alimentae grase si care sunt extrem de benefice pentru sanatatea ta. Esti sceptic? Acest articol te va convinge. Esti gata sa le incerci?

alimente

Pestii. Unele specii de pesti grase in mod natural, cum ar fi somonul, macroul, heringul, sardinele sau tonul alb sunt bogate in acizi grasi omega 3, grasimi bune care iti mentin inima sanatoasa. In plus, iti ajuta si creierul sa ramana agil, mai ales cu odata cu inaintarea in varsta.

Avocado. Il poti manca in sandwich sau sub forma de un delicios guacamole. Este excelent pentru sanatate, ma ales pentru inima si te ajuta sa combati si unele simptome precum artrita osoasa.

Semintele. Semintele de dovleac, de floarea soarelui si de susan sunt foarte bune pentru sanatate. Grasimile lor bune te potj ajuta sa scazi nivelul de colesterol si in general, grasimile vegetale se pot digera mai usor.

Nucile. De la nuci, arahide pana la nucile pecan sau caju, toate fructele uscate, mai ales nucile sunt bune pentru inima. Nucile sunt bogate in grasimi care ajuta miocardul sa se regenereze.

Uleiul de masline. Atunci cand gatesti, faci un sos sau o salata, incearca uleiul de masline foarte bogat in grasimi bune.

Legumele verzi. Legumele de un verde inchis, cum ar fi spanacul, varza creata sau varza de Bruxelles sunt surse foarte bune de acizi grasi omega 3. Dat fiind faptul ca organismul nu poate crea singur acest grasimi, trebuie sa il ajuti si sa consumi aceste legume benefice.

Ouale. Ouale sunt printre cele mai bune surse de proteine. Unele oua sunt imbogatite chiar in acizi grasi omega 3. Incearca sa te limitezi insa la un singur ou pe zi.

Semintele de in. Semintele de in sunt semintele miraculoase pentru sanatate. Va veni cu mai multa stralucire pentru piele, sunt bogate in fibre si te ajuta sa reduci inflamatiile. Consuma o lingura de seminte de in in fiecare zi, mai ales in salate.

Fasolea. Fasolea rosie, alba sau verde este foarte benefica pentru sanatate. Sunt bune atat pentru fizic cat si pentru psihic.

Tu ce alimente grase consumi?