Alimente in tendinte in anul 2016

Uita de popularele alimente precum sanatoasa varza kale sau de celebra quinoa. In anul 2016 va trebui sa iti indrepti atentia inspre alte alimente. Tendintele in materie de alimente fac loc unor ingrediente la fel de sanatoase la tine in meniu dar si unor « new entry ».  De la laptuca de mare pana la kalette, trecand prin tagliatelele de legume, iata care sunt alimentele in tendinte pentru 2016.

legume

Laptuca de mare. Un aliment foarte bogat in magneziu, proteine, calciu, vitaminele A si C, dar mai ales in fier. Este cea care te ajuta sa iti cureti sangele si sa iti reoxigenezi celulele. La fel ca si varza kale este un super aliment care se poate degusta crud, marinat, in salate sau fiarta. Este delicioasa alaturi de hrisca, de quinoa si de mei sau de spanac, praz sau varza. Se poate folosi si in tarte.

Tagliatelele de legume. Vegetarienii sunt din ce in ce mai numerosi. Bucataria trebuie deci sa se reinventeze. Legumele se savureaza altfel, astfel ca au aparut tagliatelele de legume. Dovleceii, morcovii, dovleceii sau napii sunt legume delicioase sub forma de spirale.

Varza kalette. Cu siguranta ca ai auzit pana acum de varza kale. Dar de kalette? O combinatie intre varza kale si cea de Bruxelles. O varietate de varza foarte bogata in fier, calciu, vitaminele A, B si C care este foarte dulce si care are un gust de aluna. Este delicioasa in salate, la gratar sau chiar prajita si face deja ravagii in Statele Unite.

Uleiul de avocado. Folosit mai ales in domeniul cosmeticii, uleiul de avocado a reusit sa isi faca incet-incet un loc bine meritat in bucatarie. Este bogat in acizi grasi monosaturati si contine benficii acizi grasi omega 3 si 6. Are un nivel ridicat de vitamina E si este un antioxidant natural. Este ideal in vinegrete si sosuri de tot felul.

Meiul. Este o cereala ancestrala cultivata in Asia, Africa dar si in Europa. Daca te-ai saturat de quinoa si de bulghur este alimentul pe care trebuie sa te bazezi in acest an. Este bogat in fosfor, in magneziu, nu contine gluten si se poate digera foarte usor.