Alimentele bogate in grasimi bune

Grasimile au fost multa vreme aratate cu degetul. Sunt considerate a fi principalele responsabile de obezitate sau de bolile cardiovasculare. Si totusi, lipidele sunt mai mult decat indispensabile atunci cand vine vorba despre organism. Cel mai important insa este sa alegi sa consumi alimente bogate in grasimi bune pentru a fi cat mai sanatos.

grase

Ce lipide ar trebui deci sa alegi?

Uleiul de masline si de rapita. Uleiul de masline este rege printre uleiurile vegetale. Recunoscut datorita multiplelor sale virtuti, acest ulei este foarte apreciat si datorita gustului sau fructat. Este foarte bogat in acizi grasi omega 3 deci este o sursa foarte interesanta de lipide. Uleiul de rapita este si el foarte bogat in acizi grasi nesaturati, mai ales in omega 3. prezinta si un raport ideal omega 3/omega 6 dar contine si omega 9.

Avocado. Fructul avocado a fost foarte multa vreme interzis din regimurile alimentare din cauza continutului sau de grasimi. Dar este un fruct foarte interesant datorita grasimilor bune pe care le contine. Grasimile sale mono-nesaturate au o actiune pozitiva asupra colesterolului. Acest fruct contine si vitamina K care intervine in procesul de coagulare. Dar si vitamina B9, minerale, oligoelemente si fibre.

Sardinele. Pestii reprezinta o sursa foarte interesanta atunci cand vine vorba despre proteine si aminoacizi, deoarece contin noua acizi esentiali. Sardinele contin si omega 3 care protejeaza sanatatea cardiovasculara. Contin foarte putine calorii, au un nivel ridicat de seleniu care te ajuta sa te protejezi de imbatranirea cutanata.

Inul. Semintele de in sunt foarte bogate in materii grase. Sunt surse de omega 3, acizi grasi esentiali si vitamine. Inul se poate consuma si sub forma de ulei. O singura lingura de ulei de in poate furniza 8 grame de omega 3.

Migdalele. Migdalele fac parte din celebra familie a oleaginoaselor, favoritele nutritionistilor. Sunt foarte bogate in calciu si magneziu, sunt o veritabila sursa de omega 3 si au un nivel important de proteine vegetale.

Ouale. Ouale, mai ale galbenusul, sunt foarte bogate in grasimi bune, dar si in proteine.

Legumele de un verde inchis. Legumele verzi sunt si ele o sursa foarte importanta de acizi grasi, chiar daca intr-o masura mai mica. Dar sunt foarte interesante atunci cand vine vorba despre valoarea lor nutritiva.