Alimentele bogate in vitamina C

Vitamina C este cea mai recomandata vitamina, cea mai celebra si cea mai benefica. Se vorbeste cel mai mult despre ea si se consuma peste tot mai ales sub forma de complement alimentar. O alimentatie potrivita insa te ajuta sa acoperi foarte bine necesarul de Vitamina C de care are nevoie organismul.

c

Aceasta vitamina cu o puternica actiune antioxidanta este cel mai bun atu al tau contra racelii, mai ales in aceasta perioada. Iata care sunt cele mai bogate alimente in Vitamina C.

Varza. Cele mai bune varietati de varza sun bok choy si varza de Bruxelles. Bok Choy contine 33 de mg pe ceasca si este foarte bogata in nutrienti. Te ajuta sa combati cancerul si bolile cardiace. Varza de Bruxelles contine mult mai mult- 97 de mg.

Citricele. Citricele sunt o sursa excelenta de Vitamina C, de potasiu, de pectina si de compusi fitochimici care te ajuta sa lupti contra alergiilor, astmului, cancerului, racelii, bolilor cardiace sau accidentului vascular cerebral.

Kiwi. Un kiwi mare contine in jur de 80 de mg de vitamina C si compusi fitochimici, dar si potasiu pectina, o fibra solubila care stabilizeaza nivelul de colesterol sanguin. Vine si cu luteina si zeaxantina antioxidanti asociati cu sanatatea ochilor.

Pepenele galben. Contine in jur de 50 de mg pe ceasca si te poate ajuta sa previi acneea, bolile cardiovasculare, respiratorii si pierderea vederii.

Mazarea. Este o sursa foarte buna de proteine pe baza de plante si de fier, excelente pentru vegetarieni. Mazarea poate sa reduca riscul de a suferi din cauza anumitor tipuri de cancer, de depresie si de problemele legate de colesterol si de cataracta.

Ananasul. Este cel mai bun remediu natural pentru a trata constipatia si problemele intestinale. Este un fruct tropical care poate intari sistemul imunitar, oasele si sanatatea cardiovasculara. Sucul de ananas pastreaza intreaga cantitate de Vitamina C.

Cartofii. O portie de cartofi preparati la cuptor cu coaja furnizeaza 25 mg de vitamina C. Peste 25% din aportul zilnic recomandat.

Salata verde. Salata verde alaturi de o varietate de legume verzi va mari aportul de fibre si de antioxidanti. Salata verde vine cu o multime de beneficii pentru organism si cu nutrienti. Frunzele de papadie, cicoarea si cretusca sunt surse foarte bune de vitamina C.