Alimentele care iti repopuleaza flora intestinala

Din pacate, acordam prea putina importanta florei intestinale. Cu toate acestea, intestinele care nu functioneaza intr-o maniera echilibrata sunt o sursa de toxine pentru organismul nostru deoarece impiedica absorbtia corecta a nutrientilor din alimentele pe care le ingeram. In acest articol iti vom explica cum iti poti regla functia intestinala, sa o repopulezi in mod natural, datorita unor alimente probiotice indispensabile regimului alimentar.

Probioticele

Probioticele sunt niste bacterii vii, aflate in alimentele pe care vi le vom prezenta in acest articol, alimente ce au trecut printr-un proces de fermentare naturala. Aceste micro-organisme contribuie la reconstituirea florei noastre intestinale care sufera adesea din cauza alimentatiei necorespunzatoare, din cauza consumului de antiobiotice.

iaurt

Iaurtul

Iaurtul este un aliment extrem de sanatos in cazul in care nu suferi de intoleranta la lactoza si daca eviti sa il combini cu alte elemente. Iaurtul este cu siguranta cel mai cunoscut aliment probiotic, unul din cele mai recomandate in urma unei administrari de antibiotice. Prin procesul de fermentare care foloseste bacteriile probiotice vii, laptele este transformat in iaurt.

Kefirul

Kefirul este mai sanatos si mai usor de digerat decat iaurtul. Acesta este bogat in fermenti activi si contine mai putina lactoza. Gustul sau este usor acid insa poti adauga putina miere sau sirop de agave pentru a-l face mai dulce

Varza fermentata

Varza fermentata este un preparat tipic in tarile din Europa de Est precum Polonia si Germania. Aceasta poate fi consumata alaturi de carne sau peste pentru a facilita digestia acestora. Frunzele de varza sunt lasate la fermentat in apa si sare. Varza fermentata este capabila sa imbunatateasca sanatatea florei noastre intestinale. Va recomandam sa va preparati propria varza fermentata

Ananasul fermentat

Aceasta reteta delicioasa, preparata de obicei in America Centrala sau de Sud se poate consuma zilnic, de preferinta pe stomacul gol. Este vorba despre o bautura fermentata, pe baza de ananas, o reteta economica si usor de preparat. Pentru a o prepara ai nevoie de un ananas mare pe care il speli si il cureti. Taie-l in bucati mici dupa care aseaza-l intr-un recipient din sticla sau din ceramica, inchis ermetic. In acest recipient vei mai pune, pe langa ananas, doi litri de apa si 500g de zahar brun. Inchide bine recipientul si lasa-l sa stea intr-un loc mai caldut timp de 48 de ore. Dupa ce trec 48 de ore filtreaza dupa care mai adauga 1l de apa si lasa-l din nou sa stea 12 ore. Dupa care adaugi 750ml de apa si ananasul tau fermentat este gata.