Alimentele care pot mari nivelul de hemoglobina

Atunci cand corpul nu dispune de destul fier pentru a transporta oxigenul via sange poti suferi cel mai adesea din cauza anemiei. O boala cu simptome nu foarte usor de detectat.

hemoglobine2

Deci daca suferi si tu din cauza acestei probleme, ar trebui sa urmezi un regim alimentar bogat in fier pentru ca nivelul de hemoglobina sa se afle la un nivel satisfacator si pentru a putea scapa de oboseala cronica de care suferi cu siguranta.

Hemoglobina este proteina responsabila cu transportarea oxigenului din plamani pana la toate zonele corpului care au nevoie de el.

Trebuie sa stii ca unele asocieri de alimente pot diminua absorbtia fierului de catre corp. De exemplu, produsele lactate pot diminua capacitatea organismului de a asimila asa cum trebuie fierul.

Ciocolata, cafeaua sau bauturile carbogazoase pot neutraliza si ele fierul. In schimb, citricele si orice tip de alimente care contin vitamina C te ajuta sa aborsbi mai bine acest mineral esential.

Regimul alimentar este principala variabila cu care te poti « juca » pentru a mari nivelul de hemoglobina si de fier prezent in organism.

Cele mai importante surse de fier sunt:

Carnea rosie si carnea alba. Carnea de origine animala este foarte bogata in fier si poate facilita capacitatea de absorbtie a nutrientilor de care corpul are nevoie, mai ales daca suferi din cauza anemiei. Este cea mai rapida modalitate de a trata aceasta problema de sanatate. Ficatul de miel, de vita, carnea tocata de vita, crevetii sau stridiile sunt cele mai recomadate surse de fier.

Legumele. Vegetarienii, veganii sau vegetalieni nu trebuie sa se ingrijoreze atunci cand vine vorba despre absorbtia de fier. Pot sa ingereze acest mineral prin intermediul legumelor verzi si al legumelor crucifere. Cartofii, sfecla rosie, rosiile sau dovleceii contin si ele cantitati interesante de fier.

Legumele uscate. Fasolea, nautul, lintea si mazarea se numara si ele printre cele mai interesante surse de fier. Sunt cele mai interesante leguminoase atunci cand vine vorba despre consumul de fier.

Fructele. Bananele si strugurii se numara si ele printre cele mai bune surse de fier urmate indeaproape de smochine. Sunt delicioase si se pot consuma in foarte multe preparate savuroase.

Alte alimente care se pot consuma: tofu, orz, seminte de in, laptele si apa.