Uncategorized

Antigelul si importanta lui pentru masina

101

antigel hepuAi o masina? Felicitari, te poti bucura de mobilitate si flexibilitate maxima, de drumuri mai bune si mai proaste, de placerea condusului si de frustrarea aglomeratiei. Sa detii o masina nu este insa totul. Odata ce ti-ai asumat raspunderea pentru un astfel de vehicul, trebuie sa stii cat mai multe despre el si este ideal sa acorzi o atentie foarte mare atat elementelor marunte, cum ar fi un lichid de frana sau un antigel, cat si elementelor majore, cum ar fi piesele motorului.

Daca elementele majore sunt privite cu cea mai mare seriozitate, elementele marunte sunt deseori uitate, ceea ce duce la o degradare accentuata a masinii si la intrebarea : De ce? Ce am facut?

Antigelul este unul dintre aceste elemente. Fiind un lichid de racire care poate sa reziste pana la 3 ani, acesta este de multe ori uitat in motor cate 4-5 ani, ceea ce duce la distrugerea unor componente si la costuri semnificativ mai mari decat o simpla schimbare de antigel.

De ce este important antigelul?

Importanta sa este data de faptul ca asigura racirea motorului, unge sistemul de racire si previne inghetarea lichidului la temperaturi negative. Practic, antigelul preia caldura degajata de motor si o transmite la radiator, de unde aceasta ajunge in mediul inconjurator. Circulatia antigelului este asigurata prin intermediul unei pompe, care in momentele in care se uita sa se schimbe acest lichid, se poate gauri si poate oferi consecinte grave.

Desi majoritatea oamenilor considera ca antigelul este extrem de important doar pe timp de iarna, deoarece fereste motorul de inghet, acesta este la fel de important si vara. Importanta sa in momentul in care sunt temperaturi pozitive este data de faptul ca protejeaza de rugina si creste temperatura de fierbere a lichidului de racire.

Ce tipuri de antigel exista pe piata?

In momentul in care esti in cautarea unui antigel, trebuie sa stii ca acesta poate fi deosebit prin mai multe criterii. Unul dintre criterii ar fi culoarea. Exista antigel albastru, galben, rosu, roz, mov, sau verde, insa indiferent de culoare, eista doua categorii mari de antigel: G11 si G12.

Antigelul G11 este cel albastru sau verde si are la baza etilen glicol, o substanta coroziva care evapora repede, in timp ce antigelul de tip G12 este cel de culoare rosie sau roz, nu contine silicati si are un nivel scazut de fosfati.

Fiind o solutie mai noua, antigelul rosu este cel recomandat pentru masinile destul de noi. Cu toate astea, daca ai antigel verde sau albastru, este bine sa continui cu acesta numai daca producatorul autoturismului recomanda acest tip de antigel, plus ca o combinatie intre cele 2 tipuri poate sa fie distructiva.

Pe langa culori si compozitie, antigelul poate fi categorisit si dupa producatori. Daca vrei antigel de calitate, poti opta pentru antigel Hepu sau pentru antigel original, recomandat de producatorul masinii, deoarece stii sigur ca respecta toate conditiile si este de cea mai buna calitate.

Nu este bine sa te zgarcesti la cativa lei, chiar daca vei gasi numeroase variante de antigel ieftin, deoarece semnezi condamnarea masinii tale la o functionare scurta si problematica.

Comentezi?

comentarii

reduceri online
 

Panouri Solare

Panouri Solare