Care este diferența dintre anvelopele de vară și cele de iarnă?
Pentru mulți, în special pentru cei care trăiesc în zone cu condiții meteorologice extreme, este obligatoriu să existe două seturi de anvelope – una pentru vară și una pentru iarnă. Dar care este diferența dintre anvelopele de vară și de iarnă?
Există trei diferențe fundamentale între pneurile de vară și de iarnă: structura, compozitia lor de cauciuc și modelul benzii de rulare.
Anvelopele de iarnă au un conținut mai mare de cauciuc natural care le menține suple la rece. Cu cât sunt mai moi, cu atât anvelopa se poate interconecta cu suprafața drumului, îmbunătățind aderența și manevrabilitatea. Spre deosebire de acele anvelope de vară, care se întăresc rapid la temperaturi scăzute, anvelopele de iarnă funcționează cel mai bine la temperaturi sub 7 grade C.
Anvelopele de iarnă au, de asemenea, mii de caneluri mici în blocurile lor de rulare, care sunt utilizate pentru a dispersa apa și a preveni acvaplanarea. Aceste caneluri se înfig în zăpadă și în gheață, asigurând o aderență optimă la drum.
De asemenea, ele au un model profund de rulare. Aceasta oferă o cavitate pentru zăpadă. În mod ciudat, nimic nu trage zăpada mai bine decât zăpada, iar zăpada compactizată intensifică efectul de prindere, adăugând tracțiune pentru a împinge vehiculul înainte pe drumuri înzăpezite și înghețate.
Diferență:
Anvelopele de iarnă funcționează cel mai bine la temperaturi sub +7 grade Celsius.
Anvelopele de vară funcționează cel mai bine la temperaturi de peste +7 grade Celsius.
Cum influențează temperatura anvelopele de iarnă și de vară
Puteți observa o anvelopă de iarnă pentru că are un simbol „Snowflake on a Mountain” pe peretele lateral, indicând faptul că îndeplinește criteriile de siguranță pentru condițiile de iarnă.
O altă diferență între anvelopele de iarnă și anvelopele de vară este aceea că anvelopele de iarnă ar trebui înlocuite atunci când profilul benzii de rulare atinge o adâncime de 4 mm, în timp ce 3 mm este adâncimea minimă recomandată pentru anvelopele de vară. Crește distanța de oprire pe măsură ce adâncimile benzii de rulare scad. Deci, o noua anvelopă, cu o suprafață de rulare de 8 mm, se va opri mai repede decât unul cu 4 mm și cu mult mai rapid decât una cu doar 1,6 mm rămase. De fapt, odată ce benzile de rulare au fost uzate sub 4 mm, beneficiile anvelopei de iarnă au un efect redus sau nu asupra zăpezii sau a gheții.