Care sunt alimentele care te ajuta sa fii fericit?

Inceputul anului 2016 ar putea fi unul deprimant pentru cateva persoane, din cauza timpului de afara care alterneaza vremea mohorata cu ploi si cu zapada sau din cauza concediului care a trecut mult prea repede. Vrei sa te simti plin de energie si sa fii mereu bine dispus? Nu ai nevoie de medicamente pentru asta. Alimentatia este cea care poate veni, pe langa placerile gustative cu nutrienti esentiali care te ajuta sa iti regasesti zambetul si bucuria de a trai.

alimente

Semintele, fructele uscate, leguminoasele si cerealele. Semintele cele mai bune pentru moral sunt cele de floarea soarelui, bogate in seleniu si magneziu, care te vor ajuta sa lupti foarte eficient contra stresului. Mai poti testa si migdalele, nucile, semintele de dovleac, de chia, de mac sau de susan. Ovazul si alte cereale bogate in vitamina B1, zinc si acid folic sunt cele care te vor energiza. Leguminoasele precum lintea sau nautul combinate cu cerealele sau semintele acestea vor veni cu un plus de proteine. Combinarea cu alte alimente bogate in Vitamina C va favoriza absorbtia de fier pe care il contin.

Fructele de mare, pestii grasi si maruntaiele. O alta sursa de buna dispozitie si de omega 3 foarte benefici sunt pestii grasi, cum ar fi sardinele, macroul si somonul. Maruntaiele si fructele de mare vin cu o multime de minerale si de vitamine si sunt cei mai buni aliati ai formei.  Adica- vitaminele B3, B6 si B12, dar si seleniu care te ajuta sa limitezi riscul de agresivitate si de depresie. Si daca nu iti plac maruntaiele, poti miza fara probleme pe fructele de mare, care au cam aceleasi virtuti.

Fructele, mai ales bananele si capsuna si mai ales rosiile. Banana contine foarte mult zahar care favorizeaza secretia de serotonina, un hormon care are grija de starea ta de dispozitie. Capsuna te va face fericit mai ales datorita culorii sale, care te va face sa vezi viata in roz datorita aspectului sau foarte gurmand. Rosiile contin o multime de licopen si seleniu foarte eficiente contra stresului si problemelor legate de buna dispozitie.

Poti consuma si branza, mai ales grueyere si parmezan. Contin un aminoacid esential care favorizeaza productia de serotonina.

Si pentru marea ta placere – ciocolata. Dar ciocolata neagra cu un minimum de 70% cacao. Ciocolata va stimula creierul si productia de endorfine.