Cat valoreaza securitatea si sanatatea in munca?

slide-alt1-1În urmă cu nu foarte mult timp, am fost rugat de către un client recurent să analizez lista de dotare cu echipamente de protecție adecvate sarcinilor de muncă, pe meserii / funcții. Chiar dacă la această companie nu a avut loc nici un accident de muncă în ultimi 10 ani, conducerea părea foarte preocupată de securitatea și siguranța în muncă, iar eu eram nerăbdător să le fac o serie de recomandări.

M-am întâlnit cu managerii, operatorii și supervizorii acestora pentru a stabili care sunt produsele care să le confere atât siguranța necesară, cât și confortul dorit. Apoi am compilat rezultatele și le-am propus soluții care, spun eu, erau cele mai adecvate. Și am așteptat… dar nu am mai primit nici un răspuns.

Sunt un om de vânzări responsabil, așa că după trei săptămâni de așteptare am contactat compania în cauză și i-am întrebat în ce stadiu se află posibila lor comandă. Răspunsul acestora a fost: “Am simplificat lista privind calitatea de protecție și ne-am orientat către altceva”. Am fost surprins, clientul îl consideram unul fidel, dar am acceptat răspunsul.

Nu spun că sistemul SSM ar trebui sa fie complex și dificil de administrat, dar ce evaluator ar permite o “simplificare” a normelor privind protecția în muncă?

La nu mai mult de o lună de la acel răspuns, primesc un email de la un supervizor îngrijorat. Unul dintre subalternii săi a fost grav rănit datorită pantofilor de protecție nepotriviți pentru suprafețe alunecoase. Imediat mi-a trecut prin gând, “Am simplificat lista privind calitatea de protecție și ne-am orientat către altceva”. Mi-am repetat acest lucru în gând fiindcă pe amândoi angajații îi cunoșteam. “Am simplificat lista privind calitatea de protecție și ne-am orientat către altceva”.

Oare perechea de pantofi de protecție au fost de o calitate inferioara datorită simplificării normelor? Sau poate sistemul SSM nu prevedea si acest tip de risc? Nu imi permite să răspund la aceste întrebări, dar știu ce le-ar fi putut preveni. O evaluare riguroasă a riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională.

Dacă abordezi un furnizor de echipamente de protecție cu scopul echipării angajaților conform sistemului SSM, aceștia vor folosi toate pârghiile pentru a îți câștiga contractul. Dar ești sigur ca ți-au recomandat echipamentul potrivit? Am crescut în filosofia Gtools privind securitatea și sănătatea în muncă și am dobândit obiceiul de a face o evaluare completă a echipamentului de protecție adecvat fiecărei sarcini de muncă pentru a fi capabil să fac o recomandare pe măsura responsabilității încredințate.

Din păcate foarte multe organizații dau o valoare monetară securității și sănătății în muncă. Știu că nu este un subiect confortabil, dar riscurile și accidentele de muncă au fost și sunt prezente în activitatea zi cu zi a oricărei organizații, iar valoarea trebuie pusă pe sănătatea fizică și mentală a fiecărui angajat.

Dată fiind realitatea, este o situație nefericită să transmiți unei familii că cineva drag a fost implicat într-un accident de muncă, cu atât mai mult cu cât accidentul se datorează unei neglijențe ce putea fi prevenită. Cu toate acestea, unii manageri sunt inclinați, poate chiar îndrumați să reducă standardele privind siguranța, mai ales atunci când există un istoric pozitiv.

Și reiterez, ce cuvinte ai folosi în situația nefericită în care trebuie să transmiți unei familii că cineva drag a fost implicat într-un accident? Cu siguranță nu “Am simplificat lista privind calitatea de protecție și ne-am orientat către altceva”.