Ce alimente trebuie sa consumi pentru a lupta contra oboselii?

Nu prea conteaza cate ore dormi pe noapte. Nici activitatile pe care le ai acasa sau la locul de munca. Nu vei reusi niciodata sa fii superproductiva sau foarte in forma daca esti in mod constant obosita.

Daca simti ca nu mai ai energie la sfarsitul zilei sau chiar mai repede, daca simti ca te epuizezi foarte repede, cel mai bine ar fi sa citesti acest articol. Problema poate fi cauzatade felul in care te alimentezi. Descopera deci ce poti manca pentru a lupta contra oboselii.

Un regim pentru a scapa de oboseala. Poate ca te simti obosita din cauza programului supraincarcat, din cauza orelor prea putine de somn sau din cauza unui dezechilibru alimentar. Sau poate din cauza celor trei factori combinati.

Care sunt alimentele de introdus in regim pentru a nu te mai simti atat de des fara energie?

Alimentele sau ingredientele de folosit pentru o asezonare naturala. Sosul de soia sau celebru aluat miso sunt doua ingrediente de folosit pentru a veni cu un plus de savoare pentru toate preparatele. Sosul de soia se poate folosi pentru peste, paste sau orez si contine foarte putine calorii.

Miso este un fel de aluat obtinut prin fermentare, ideal pentru tocanite sau supe.

Cafeaua. Nu ar trebui sa abuzezi de cofeina, chiar daca aceasta te ajuta sa reduci nivelul de oboseala. Poate fi un aliat de pret comtra epuizarii dar folosita doar in anumite momente. Trebuie sa stii insa ca se poate inlocui foarte usor cu ceaiul verde sau cu ciocolata neagra. Sunt alte alimente care te pot ajuta sa luoti contra epuizarii si sa favorizezi concentrarea.

Sarea de mare si algele. Sunt doua alimente foarte sanatoase care nu lasa oboseala sa isi faca aparitia. Algele sunt delicioase alaturi de orez iar sarea de mare sau cea roz sunt ideale pentru a reduce efectele nocive ale sodiului.

Semintele. Consumate la micul dejun, semintele de chia, de dovleac sau de susan te ajuta sa fii plina de energie intreaga zi. Semintele de chia pot stabiliza sistemul nervos si cele de susan pot favoriza sinteza de endorfine.

Fructele uscate. Fructele uscate precum migdalele sau nucile caju, amestecate cu mere si suc de portocale dau un cocktail energetic minunat de consumat dimineata sau dupa-masa cand simti ca oboseala iti sa tarcoale.

Pestele. Pestii grasi vin cu un plus de omega 3, un veritabil combustibil pentru organism. In plus, acizii grasi omega 3 sunt cei care pot repara tesuturile si care nu lasa proteinele sa se transforme in grasimi.

Nu uita sa bei cat mai multa apa deoarece dezhidratarea poate cauza si ea oboseala.