Ce ar fi sa incerci sa mananci algele?

Verzi, maro sau rosii, algele nu au drept scop doar decorarea plajelor. Acestea aduc corpului un ansamblu de nutrienti excelenti pentru sanatate. Iata mai mult detalii in acest articol. Vei vedea ca merita sa le integrezi la tine in meniu.

algue_original

La fel ca si legumele, algele sunt bogate in fibre solubile si insolubile. Algele ar putea diminua chiar riscul de a suferi din cauza cancerului digestiv. Vin cu tot atatea vitamine cu cate vin si legumele, in plus cu B1, B3 si B9. Furnizeaza organismului mai ales minerale- sodiu, potasiu, calciu, magneziu, fosfor, sulf si iod. Algele mai aduc si acizii grasi cu un lant lung- omega 3 si 6 care sunt atat de importanti in nutritie.

Algele pot diminua riscul de a suferi din cauza bolilor cardiovasculare. Fibrele solubile, antioxidantii si acizii grasi cu lant lung vin doar cu beneficii si te protejeaza de bolile cardiovasculare. Spirulina, o microalga albastra poate sa scada nivelul de colesterol rau dar si trigliceridele mai bine decat medicamentele. Alga wakame contine si peptide care actioneaza ca si niste medicamente antihipertensive autentice. Toate algele contin potasiu care diminueaza presiunea arteriala.

Te ajuta sa tratezi deficitul de iod. In loc sa folosesti sarea iodata mai bine ai apela la algele care contin iod.

Algele sunt antioboseala. Unele alge contin mai mult fier decat ficatul, mai mulata vitamina C decat portcala si mai mult calciu decat laptele si sunt bogate mai ales in omega 3. Sunt deci ideale pentru a lupta contra oboselii si a luarii in greutate.

Alege algele in functie de proprietatile lor. Cele mai bogate alege in:

  • proteine: nori si spirulina.
  • magneziu: fasolea de mare si laptuca de mare.
  • calciu: alga wakame, laptuca de mare, kombu si dulse.
  • alginat:  alga wakame.
  • vitamina B 12: nori, spirulina si dulse.
  • omega 3: nori si spirulina.

Cum se pot consuma algele?

Le poti consuma la inceput uscate si le poti presara peste salate, sa le integrezi in supe sau sa le gastesti alaturi de leguminoase sau peste. Sunt delicioase alaturi de fructele de mare sau de orez, agar-garul se pate folosi pentru un sos sau o salata de fructe, sunt ideale in marinate…