Ce ar trebui sa contina farfuria ta iarna?

Iarna ai pofta de supa, de o ciocolata cremoasa, de cele mai delicioase preparate… te vei lasa sau nu tentata de aceste preparate care iti incalzesc spiritul si care te binedispun? Sau ar trebui sa privilegiezi la tine in farfurie cu totul alte alimente?

Cand temperaturile sunt foarte joase, ar trebui sa mancam mai mult, pentru a ajuta corpul sa se aclimatizeze. Dar in loc sa infruntam propriu-zis rigorile iernii, petrecem mai mult timp acasa la caldura, la birou sau in masina. In general, in locuri foarte bine incalzite. Deci nu ar trebui sa mancam mai mult, ci mai bine mai ales pentru a evita tot felul de infectii. Iar cea mai mica deficienta sau carenta poate duce foarte repede la oboseala si la vulnerabilitatea organismului.

Cu mai putina energie solara, mai putina caldura si mai putine exercitii fizice, iarna vine cel mai adesea cu o incetiniere psihologica. Inutil deci sa iti umpli farfuria cu tot felul de preparate. Este de ajuns daca mizezi pe alimentele potrivite.

Legume de sezon pentru a te proteja. Adica dovleac placintar, sfecla, napi, ceapa sau varza, pentru ca si aceste legume trebuie sa faca fata intemperiilor si pentru ca au sisteme de aparare foarte performante.

Trebuie deci sa profiti de vitaminele lor, de oligoelementele lor si de antioxidantii lor, amestecandu-le cu orez sau cu paste.

O supa pentru cea mai eficienta senzatie de satietate. Foarte bogata in fibre si in vitamine, cu foarte putine calorii, supa are meritul de a veni cu o senzatie de satietate foarte eficienta si de a alunga foamea. Daca vorbim despre savoare si prospetime, nimic nu poate inlocui supa.

Leguminoasele pentru a te fortifia. Linte verde, rosie sau galbena, fasole uscata, naut… legumele uscate merita sa faca parte din alimentatia ta. Vin cu o cantitate importanta de energie si sunt surse foarte bune de proteine vegetale, de fier, de fosfor si de calciu.

Fructele de mare pentru mineralele lor. Fructele de mare sunt foarte bogate in saruri minerale, dar si in vitamine din grupele B si C sau proteine.

Gustarile ar trebui sa fie compuse dintr-un iaurt, un fruct, un compot sau rosii cherry.