Cele 10 super –alimente ale lunii august

Luna august nu inseamna doar vacanta, mare, soare sau plaja. Inseamna si super alimente de care trebuie sa profiti neaparat. Alimente care sunt pline de nutrienti de care ai nevoie precum vitaminele A si C sau oligo-elemente.

r-AUGUST-SUPERFOODS-large570

Agrisele. Fructe lejere si colorate, delicioase in jeleu sau dulceata. Sunt foarte bogate in oligo-elenmente, minerale si vitamine.

Strugurii. Sunt bogati in vitamina B si au un suc delicios. Sunt perfecti pentru a te energiza in timpul serilor lungi de vara.

Dovleceii. Dovleceii sunt foarte bogati in fibre si minerale, fapt ce ii face sa fie foarte usor de digerat. Sunt foarte usor de digerat si te pot racori pe perioada verii deoarece contin un nivel important de apa.

Smochinele. In ceea ce priveste aportul lor nutritional, acestea contin foarte putin zahar, foarte multe minerale, dar si vitamine din grupa B.

Rubarba. Nu este un aliment foarte consumat chiar daca este delicios in tot felul de deserturi. Contine un nivel foarte scazut de calorii dar si o cantitate de fibre care regleaza tranzitul intestinal. Contine si vitamina C si K.

Napii. Un aliment nu foarte glamour dar care are un nivel important de minerale si vitamine. Contine foarte mult fier si calciu dar si un nivel de vitamina B9 si C important. Napii contin si acid oxalic care te poate ajuta daca ai calculi. Un aliment ideal daca vrei sa prepari tot felul de umpluturi.

Prunele Mirabelle. Gustul lor suculent si delicat te va incanta cu siguranta. Un fruct foarte dulce, cu fibre solubile dar si numeroase oligo-elemente.

Murele. Sunt bogate in vitamina C si potasiu, dar si in magneziu sau cupru. Sunt un deliciu pentru ochi si pentru papilele gustative de asemenea.

Pepenele galben. Nu ai cum sa nu il gasesti vara in piete. Alaturi de cel verde este cel mai popular fruct al verii. Contine un procent de 90% de apa si potasiu. Un fruct ideal deci pentru a te racori. Are si un nivel important de vitaminele A si C.

Fasolea verde. Are o multime de atuuri nutritionale – vitaminele C, pro-A si B9 dar si fibre.