Cele mai bune alimente pentru inima

Unele alimente te ajuta sa reduci nivelul de colesterol, unele te ajuta sa iti mentii creierul tanar, altele reduc presiunea arteriala… Mai sunt alimente care scad nivelul de glicemie sau care regleaza ritmul cardiac. Toate impreuna isi pot alia fortele pentru a-ti pastra inima in cea mai buna stare de sanatate.

inima

Care sunt acestea? Vei afla in cele ce urmeaza.

Pestele. Pestele contine ADH si AEP, doi membri ai familiei faimosilor acizi grasi omega 3. Aceste grasimi sunt de mare ajutor atunci cand vine vorba despre stabilizarea ritmului cardiac si despre scaderea tensiunii arteriale. In plus, nu lasa cheagurile de sange sa se formeze. Dar beneficiile pestilor nu se opresc la faimosii acizi grasi omega 3. Proteinele lor unice si bogatia  in seleniu au un rol protector. De unde si nevoia de a consuma peste mai des, nu suplimente alimentare. Privilegiaza speciile grase precum somonul, macroul sau sardinele.

Fructele si legumele. Studiile care demonstreaza eficienta fructelor si legumelor atunci cand vine vorba despre a reduce riscul de a suferi de boli coronariene sau accident vascular cerebral, sunt clare. Acestea arata ca persoanele care consuma in mod regulat fructe si legume, reduc cu 20% riscul de a suferi de aceste boli. Un lucru si mai interesant- o alimentatie foarte bogata in fructe si legume poate sa modifice unele gene asociate cu un risc ridicat de a suferi din cauza unor boli cardiace. Trebuie sa alegi cat mai multe legume si fructe verzi, galbene, portocalii, albastre sau chiar albe. Vei profita de cea mai mare diversitate de compusi benefici.

Semintele integrale. Semintele integrale nu contin doar fibre, ci si vitamine, minerale si antioxidanti. Acesti nutrienti iti unesc fortele pentru a lupta contra presiunii arteriale ridicate, pentru a stabiliza glucoza sanguina sau nivelul de colesterol rau.

Nucile. Nucile contin si ele o serie de nutrienti benefici – fibre, arginina, grasimi bune, vitamine, mai ales vitamina E, magneziu si multe altele. Impreuna fac front comun pentru a scadea nivelul de colesterol si pentru a-l ridica pe cel bun. Proteinele si fibrele pe care le contin pot sa te sature mai usor si mai repede.