Crononutritia sau cum sa mananci alimentele potrivite la timpul potrivit

Mai mult decat un regim, crononutritia este, inainte de toate o metoda alimentara care ne permite sa slabim fara sa ne privam de anumite alimente. Inventata de dr.Alain Delabos in 1986, acest regim consta in reechilibrarea obiceiurilor noastre alimentare respectand in acelasi timp ritmul biologic al organismului nostru. Astfel, oferim corpului nostru alimentele de care are nevoie la momentul potrivit.

Morfotipul. Nu va spunem nimic nou cand afirmam ca nu suntem egali in fata pierderii in greutate. Unele femei reusesc sa piarda in greutate mancand orice si oricand in timp ce altele se ingrasa chiar daca mananca foarte putin.

Cu siguranta, unele din acest inegalitati sunt datorate unor factori genetici insa si obiceiurilor noastre alimentare si de viata. Cum putem propune un regim identic femeilor avand o morfologie diferita, cu nevoi diferite? Plecand de la aceasta constatare, dr. Delabos a reusit sa stabileasca acest regim. Crononutritia tine cont de aceste obiceiuri nutritionale si de viata ale persoanei care isi doreste sa slabeasca precum si de morofologie si, in special, de ora mesei.

Principiul crononutritiei. In realitate, in functie de momentul zilei, un anumit aliment este permis sau de evitat. Niciun aliment nu este interzis insa trebuie consumat la anumite ore precise. Datorita faptuluii ca anumite alimente nu sunt asimilate in acelasi fel in organism daca sunt consumate la inceputul sau la sfarsitul zilei, crononutritia propune cele mai bune momente pentru ca acestea sa fie transformate in grasimi.

 

Ceasul biologic este astfel respectat si senzatia de foame nu se face simtita. Mancam doar daca simtim nevoia sa mancam, daca ne este foame.

Crononutritia in practica. La micul dejun se recomanda consumul alimentelor bogate in grasimi pentru a raspunde nevoilor organismului si evitam foamea si rontaitul intre mese. De exemplu, dimineata putem consuma paine, branza, unt sau ulei de masline, ceai/infuzie, sau cafea fara zahar. Masa de dupa amiaza trebuie sa fie compusa dintr-un fel unic compus din carne rosie, carne de pasare, oua sau mezeluri. Desertul sau painea este interzis. La gustare sunt permise cateva bucati de ciocolata neagra. Cina este total opusa micului dejun. Trebuie sa fie saraca in glucide si in lipide. Legume fierte sau crude insotite de carne slaba, peste sau fructe de mare.