Cum te descurci cu reciclarea daca ai o firma noua?

Business-Environment

Infiintarea unei firme noi, mai ales daca aceasta are ca obiect de activitate productia sau importul de produse, poate sa fie coplesitoare pentru cei care nu au mai intrat in contact cu tot stresul birocratic din Romania. Exista sute de probleme si de acte care trebuie facute si depuse la diverse institutii ale statului, iar una dintre aceste probleme este data de legea numarul 249/2015. In teorie, legea este foarte buna si impune o serie de actiuni care au rolul de protectie a mediului: un proces de reciclare cat mai bun, depunerea unor declaratii legate de ambalajele folosite, etc. In practica insa, toate declaratiile si toate actiunile duc la consum de timp, care intr-un business este extrem de pretios.

Care sunt solutiile firmelor aflate la inceput?

Conform celor de la ziare.com, exista o singura solutie foarte buna iar aceasta este externalizarea activitatilor de redactare a declaratiilor si de relationare cu AFM-ul ( Administratia Fondului de Mediu). O astfel de externalizare vine la pachet cu o serie de avantaje:

  • Economie de timp. O persoana neavizata poate sa faca toate aceste acte, insa poate sa consume mult mai mult timp decat o persoana care stie ce face.
  • Economie de bani. Nedepunerea declaratiilor la AFM sau gresirea lor poate sa duca la amenzi de pana la 5000 de lei pentru persoanele juridice.
  • Obtinerea unor sfaturi utile. De regula, companiile specializate in protectia mediului si in relationarea cu institutiile statului, pot oferi sfaturi utile, cum ar fi sfaturile legate de reciclare. Conform legislatiei, orice companie este obligata sa realizeze si acest proces de reciclare care de multe ori este extrem de dificil.

Inainte de a-ti deschide o firma, asadar, este bine sa te informezi despre fiecare detaliu care trebuie sa fie dus la bun sfarsit odata ce este in functiune. Mici obligatii cum ar fi depunerea declaratiilor la AFM, pe care nu le cunosti, iti pot aduce costuri suplimentare destul de mari.