Index glicemic – care sunt alimentele de privilegiat?

Alimentele care au un indice glicemic mai scazut, au si avantajul de a te satura pe o mai lunga perioada de timp. Deci te ajuta si sa eviti rontaitul intempestiv dintre mese. Dar care sunt alimentele care au un indice glicemic scazut? Sau din contra, care sunt alimentele care au un indice glicemic ridicat? Iata care sunt alimentele cele mai bune pentru a digera mai bine.

indice

In categoria « painilor ». Cele mai slabe paini cu un indice glicemic scazut sunt painile tip  tortillas din grau. Cu un indice scazut de 30, sunt cele mai bune de consumat fata de cele din porumb care au 52 sau de painile pita cu 68 si baghetele care au un indice record de 95.

In categoria legumelor. O veste buna- toate legumele au un indice glicemic scazut. Chiar foarte scazut. Poti consuma deci fara moderatie tot felul de legume.

In categoria leguminoaselor. Bogate  in fibre, in vitamine si in minerale, dar si in proteine, leguminoasele au un indice glicemic scazut si sunt o sursa excelenta de amino-acizi. In plus, au un nivel foarte scazut de calorii. Campion printre leguminoasele cu un indice glicemic scazut este nautul cu un IG de 10. Trebuie deci sa il incluzi cat mai des la tine in meniu. Nucile de caju au un IG 27, fasolea 29, in timp ce fasolea fiarta are 40.

In categoria cerealelor. Atunci cand vine vorba despre cereale, se pare ca orezul integal este cea mai potrivita cereala. Acesta afiseaza deci un IG de 50, cu mult mai putin fata de orezul alb, cu un IG de 69. Dar cereala care trebuie sa fie privilegiata este quinoa cu un indice scazut de 53.

In categoria fructelor. Aici pe primul loc de afla grepfrutul cu un indice foarte scazut de 25. Dar majoritatea fructelor au un indice glicemic destul de moderat deci poti profita de toate beneficiile lor fara probleme. Banana face exceptie insa in acest caz. Daca este foarte coapta indicele sau poate sa junga pana la 62. Cele mai bune fructe sunt insa curmalele uscate care au indicele de 42.

In categoria fructelor oleaginoase. Arahidele nesarate sunt cu cel mai scazut indice. Sunt cele mai slabe in glucoza. Nucile pecan au 10, arahidele prajite si sarate 14 iar nucile de caju 27.

Un ghid excelent pentru sanatatea ta!