Numararea caloriilor: Avantaje si dezavantaje

PINUT_070417_FIFiecare produs alimentar vine insotit de o eticheta pe care sunt notate valorile nutritionale ale acestuia. Numararea caloriilor se foloseste de aceste valori pentru a decide o limita asupra mancarii pe care o consumam zilnic si a determina astfel daca am mancat prea mult si ar trebui sa ne oprim.

In acest articol voi expune principalele avantaje si dezavantaje ale numararii caloriilor. Sa incepem cu avantajele:

Te impiedica sa faci exces

Prin numararea caloriilor aflii un numar aproximativ de calorii pe care nu trebuie sa-l depasesti pentru a iti pastra silueta si pentru a nu te ingrasa. Daca depasesti acel numar iti asumi automat faptul ca te expui riscului de a te ingrasa.

Iti da valori reale pentru ce consumi

Nu ne putem baza doar pe ce simtim. Adesea putem sa credem ca ar trebui sa mancam pana ne simtim satui. Asta este adevarat doar in anumite cazuri. Daca mancam prostii la fiecare masa, sa mananci pana te saturi va insemna probabil sa te ingrasi.

Te ajuta sa iti faci o dieta flexibila

Principalul dezavantaj al unei diete standard este lipsa de flexibilitate. Cand te simti obligat sa mananci ceva, la un moment dat va incepe sa devina frustrant iar la finalul dietei vei face exces de ceea ce ti-a lipsit si probabil te vei ingrasa la loc.

Cu ajutorul numararii caloriilor poti sa iti faci o dieta in care pastrezi acele alimente care iti satisfac poftele si doar le reduci consumul, astfel incat sa poti tine dieta mult mai usor.

Acum ca am lamurit care sunt principalele avantaje e vremea sa trecem la dezavantajele pe care le impune numararea caloriilor:

E aproximativa

Tot ce tine de calorii e aproximativ si nu trebuie luat ca fiind strict. E posibil ca pe baza numararii caloriilor sa ai impresia ca ai slabit mai mult decat in realitate sau invers. Pana la urma fiecare om are un metabolism diferit, si felul in care el arde caloriile poate fi doar aproximat ci nu masurat exact, mai ales ca metabolismul e in continua schimbare (in functie de sport si stilul de viata).

Nu e neaparat sanatoasa

Pe baza numararii caloriilor poti sa iti formezi o “dieta” in care consumi doar junk food si fast food, si sa continui sa slabesti. Totusi o astfel de tactica nu este sanatoasa, deoarece nu te vei hrani corespunzator. Corpul tau are nevoie de anumite vitamine si implicit de anumite legume si fructe pentru a fi cu adevarat sanatos. Daca folosesti o astfel de tactica, vei simti adesea stari de oboseala sau foame, pentru ca sa mananci in limita calorica doar junk food, inseamna sa nu mananci suficient cat sa te saturi.

Cam acestea ar fi principalele avantaje si dezavantaje ale numararii caloriilor. Daca doriti sa incercati asta, o aplicatie foarte buna o gasiti pe https://klorii.ro . Astept comentarii cu alte pareri legate de acest subiect.