Oboseala, iritabilitate, stres- alimentele bogate in magneziu

Un mineral care participa la peste 300 de reactii metabolice in corp, magneziul este cel care poate lupta in primul rand contra durerilor sau a oboselii, relaxand muschii. Iata cateva motive bune pentru care ar trebui sa il consumi zilnic.

magneziu

Te simti obosit, iti lipseste soarele sau esti stresat? Ar fi vremea sa it faci plinul de magneziu. La fel ca si in cazul calciului sau al potasiului, acest mineral este indispensabil pentru buna functionare a muschilor si a organelor vitale.

Organismul nu produce in mod natural acest mineral deci trebuie sa il caute in alimentatie. Cercetatorii din domeniul sanatatii recomanda ca barbatii sa consume in jur de 400 de mg zilnic iar femeiele in jur de 310 mg. Iata care sunt cele mai bogate surse de magenziu.

Pestele gras, intre 400 si 700 mg. Sardinele asociate cu uleiul de masline contin 467 de mg de magneziu pe 100 de grame. Pe langa magneziu, pestii grasi sunt cea mai interesanta sursa de omega 3 si calciu. Fructele de mare sunt si ele foarte generoase atunci cand vine vorba despre magneziu.

Fructele uscate, intre 250 si 380 de mg. Toate oleaginoasele sunt o sursa foarte buna de magneziu. Toate contin omega 6 si 9, cei mai buni acizi grasi nesaturati si constituie cea mai sanatoasa gustare. Cele mai bogate sunt nucile de Brazilia care contin in jur de 376 mg de magneziu.

Cacao, intre 150 si 400 de mg. Este  cea mai buna veste pentru cei sau cele care adora ciocolata. Sub forma de pudra neindulcita sau tableta – cu 70% cacao minimum, faimoasa cacao este un ingredient de privilegiat atunci cand vrei sa beneficiezi de virtutile magneziului.

Semintele, intre 250 si 330 mg. Semintele de susan, de floarea soarelui sau de dovleac, chiar si mugurii de pin sunt excelente pentru sanatate. Se pot folosi in preparatele reci sau calde, sunt surse foarte interesante de minerale si sunt cele mai potrivite pentru o alimentatie vegetariana bogata in megneziu.

Condimentele, intre 210 si 260 mg. Sunt o sursa foarte interesanta de magneziu, dar in mod evident, nu se pot consuma in cantitati ridicate. Pot completa insa alimentele prezentate aici, venind cu un plus de savoare.