Totul despre alimentele fermentate

Cel mai adesea subestimate, alimentele fermentate sunt cea mai buna alegere pentru o viata sanatoasa si pentru un meniu echilibrat. Iata totul despre aceste alimente pline de beneficii.

alimentfermente-824x464

Fermentatia. Este vorba despre un procedeu de conservare al alimentelor care dateaza de peste 600 de ani. Fermentatia este procesul care transforma zaharul continut de un anumit aliment in acid lactic, in alcool sau in acid acetic- otet. Aceasta transformare este posibila datorita unor micro-organisme care sunt prezente in mod natural in alimente. Fermentatia este cea care permite imbunatatirea lor din punct de vedere nutritiv dar si digestibilitatea. Din punct de vedere nutritional, lacto-fermentatia este cea mai interesanta.

Probioticele si flora intestinala. Intestinele noastre adapostesc o microflora constituita din peste 100 000 de miliarde de bacterii. Aceste micro-organisme prezente in mod natural sunt indispensabile pentru buna functionare a sistemului digestiv si pentru sanatate in general. Numerosi sunt factorii care pot perturba echilbrul aceste flore. Aici intra stresul, antibioticele, consumul regulat de alimente pe care nu le putem tolera sau un mod de viata nesanatos.

Intestinul joaca un rol extrem de important in starea de sanatate in general. Din acest motiv este foarte important sa ai grija de echilibrul florei intestinale.

Consumand alimentele fermentate vei introduce in organism becteriile benefice, probioticele care ajung in sistemul digestiv. Acestea au mai multe roluri in ceea ce priveste flora intestinala.

  • sintetizarea nutrientilor esentiali pentru viata celulelor.
  • mentinerea peretilor intestinali in cea mai buna stare.
  • stimularea sistemului imunitar.
  • limitarea inmultirii bacteriilor patogene.

Alimentele fermentate. Iata o lsita cu cele mai bune alimente si bauturi fermentate care trebuie sa fie introduse in alimentatie mai ales daca vrei sa consumi cat mai multe probiotice.

Tempeh. Este o specialitate indoneziana care se prepara pornindu-se de la boabele de soia fermentate. Seamana la consistenta cu tofu si contine o multime de amino-acizi esentiali.

Miso. Este vorba despre un aluat fermentat pe baza de soia si sare. In timpul fermentatiei se mai pot adauga cereale precum orezul sau orzul. Se adauga in supe, marinate sau sosuri.

Kombucha. Este o bautura gazoasa si acidulata pe baza de ceai fermentat aromatizata cu ierburi sau fructe.

Legumele fermentate. Varza acra este cea mai buna. Consum-o in salate alaturi de masline.

Kimchi. Este varianta coreeana a verzei acre. Este insa mult mai condimentata.

Natto. Se consuma alaturi de orez si asezonat cu sos de soia si ulei de susan.