Totul despre motivarea non-financiara a angajatilor

best-employee-gift-ever

O echipa cu adevarat pregatita este o echipa care da rezultate foarte bune, insa acestea vin direct proportional cu gradul de motivare care se aplica. In cea mai mare parte a cazurilor, motivarea inseamna posibilitatea de responsabilizare a angajatilor. In ciuda acestor lucruri, nu trebuie sa neglijam faptul ca motivarea angajatilor reprezinta mai ales un obiectiv care poate fi atins cu eforturi comune: din partea angajarilor si din partea superiorilor. In momentul in care una dintre cele doua parti nu isi respecta responsabilitatile procesul de motivare nu poate fi un succes deoarece este inutil sa ai o echipa profesionista si cu entuziasm constant daca nu sunt impulsionati sa isi sporeasca gradul de motivare. Aceasta motivare se poate prin cadouri business sau prin metode non-financiare.

Motivarea angajatilor reprezinta forta pe care o exerciti pentru a actiona cele mai importante pargii dintr-o companie, este entuziasmul, pasiunea de face lucruri bune si care determina nivelul de perseverenta cu care profesionistii lucreaza pentru a-si indeplini in totalitate obiectivele profesionale.

Pe scurt, motivarea angajatilor face referire la anvergura cifrei de afaceri. Daca angajatii sunt motivati corespunzator ei lucreaza eficient, au rezultate rapide si conform asteptarilor, iar investitiile sunt mai mici.

Desi am tinde sa credem ca motivatia financiara este cea mai importanta, ei bine, lucrurile nu sunt asa. Sigur ca si motivatia financiara este importanta, insa alte lucruri fac cu adevarat diferenta. Iata care sunt modalitatile non-financiare de motivare a angajatilor:

Siguranta este fara urma de indoiala una dintre cele mai importante calitati pe care oamenii le cauta. Toata lumea isi doreste confort si protectie din partea intregii companii, dar si din partea sefului. In cazul in care veti reusi sa accesati secretul obtinerii acestui lucru, veti obtine un angajat motivat, bun si loial.

Recunoasterea este o alta metoda non-financiare de motivare a angajatilor. Angajatul trebuie sa simta ca este apreciat iar lucrurile bune pe care le face sunt evidentiate si rasplatite pe masura. Astfel, de fiecare data cand face un lucru bun, cel mai indicat ar fi sa va laudati angajatul si daca aveti posibilitatea sa faceti acest lucru in mod oficial, chiar in fata altor colegi. Acest lucru nu doar ca il va determina sa repete fapta pozitiva, ci ii va determina si pe ceilalti sa se ambitioneze si sa obtina rezultatele cerute.

Cea de a treia nevoie importanta pe care angajatii o au este nevoia de apartenenta. Oamenii trebuie sa simta ca apartin unei echipe, sa lucreze in armonie si sa colaboreze cu succes intre ei. Este foarte important sa actionezi si sa creezi o armonie favorabila intre participantii echipei tale. Astfel, vei putea sa ai parte de angajati buni, profesionali si motivati. Angajatii trebuie sa vina cu drag la serviciu pentru a fi motivati, iar acest lucru nu va fi decat in avantajul tau ca si angajator.