caseta de directie

Seo Factory

Afla detalii importante despre caseta de directie!

Automobilul este o inventie foarte utila care ne ajuta sa ne deplasam dintr-un punct in altul, fara intarziere. Exista multe componente care fac masina sa functioneze, iar caseta de directie este una dintre aceste componente.

Cutie de directie: caracteristici

Transforma miscarea de rotatie a volanului, initiata de sofer, intr-o miscare de translatie pentru a determina rotirea rotilor.

Exista doua sisteme care coexista:

Cea mai comuna este o carcasa care face parte integranta, pentru autoturisme, a cremalierei de directie. Volanul isi imparte miscarea de rotatie a carcasei printr-o axa numita coloana de directie. Este un pinion la intrarea ochiurilor de carcasa cu o bara dintata (bara de directie) interna a raftului. Tocmai in acest moment, miscarea de rotatie este transformata in miscare de translatie. Bara de directie in sine conectata la tije de directie, in timp ce se deplaseaza, permite directia rotilor.

Celalalt sistem, utilizat in cea mai mare parte pe vehiculele utilitare si 4×4, consta doar dintr-o cutie de directie, actionata de volan si coloana de directie. Pinionul de intrare este un vierme, care actioneaza prin intermediul unui sistem cu bile, un sector dintat. Acest lucru este integral cu o biela exterioara (tija suspendata) care transmite directia de directie catre legatura de directie, conectata la roti.

Intretinerea mecanismului de directie

Cutii cu cremaliera si pinion integrate

Incidentele pe carcase sunt exceptionale (socuri datorate accidentelor). Desi pot fi demontate, profesionistii trebuie intotdeauna sa inlocuiasca rackul de directie complet.

Carcase fara suport

Prin proiectare, exista intotdeauna un joc „functional”, care trebuie verificat in mod regulat si reglat cu ajutorul unui surub de reglare.

Acest sistem este lubrifiat cu ulei, care poate fi inlocuit (carcasa are un dop de nivel) – de obicei este ulei de cutie de viteze.

Arborele de intrare al cutiei de directie primeste capatul coloanei de directie cu o tija spline si o clema de fixare. Acest arbore se roteste de aproximativ 3 pana la 4 ture pe sine. Mecanismul de directie inmulteste aceasta miscare intr-o rotatie de aproximativ 1/4 de rotatie, a arborelui de iesire plasat perpendicular pe primul.

Maneta sau bratul de directie este atasat la arborele de iesire, iar capatul sau este de aproximativ 1/4 circumferinta. Deoarece masinile au roti fata independente, tirantii trebuie sa aiba o lungime aproximativ egala si aproximativ paralela cu osiile  din motive geometrice ale puntii din fata. Deoarece carcasa nu poate fi asezata intre osii, maneta de iesire primeste rareori veriga stanga, desi acest aranjament este pastrat pe unele masini.

In partea dreapta, tirantul ar trebui sa fie atasat la capatul sau la un releu care are un stift si o maneta exact la fel ca arborele si maneta de iesire de pe carcasa, dar care se poate invarti nebun pe sine. Axa releului si axa carcasei sunt exact paralele, plasate simetric. Capatul manetei carcasei si maneta releului sunt conectate de tija de legatura articulata la acestea. Bara este de obicei extinsa usor spre exterior si primeste articulatiile sferice de la capetele interioare ale tirantelor la capetele sale.

Gasesti un service bun pentru reparatia casetei de directiepe str. Badea Dumitru, nr 16, Sector 5, Bucuresti, Romania.