Cum se foloseste un startup de campanii google ads?

Cum se foloseste un startup de campanii google ads?

Un startup care sa genereze si profit este visul oricarui antreprenor aflat la inceput de drum. Fiind un tip aparate de afacere, startup-ul are nevoie de promovare online prin campanii google ads mult mai puternica decat o afacere obisnuita, care are si ceva vechime in spate. Pe langa faptul ca insusi conceptul de startup este unul destul de greu de digerat pentru multi si e foarte greu pana ridici un startup si il faci sa fie profitabil, te mai confrunti si cu problema promovarii virtuale.

Campanii adwords

Promovarea in online pentru startup poate fi facuta foarte bine cu ajutorul unor campanii google adwords. Pentru multi insa campaniile AdWords pot fi o adevarata capcana, nu stii de unde sa incepi, daca sa angajezi pe cineva sau sa te ocupi doar tu de setarea campaniilor. De unul singur nu ai cum sa te descurci la inceput de drum, ai nevoie de agentii de marketing digital specializate in setarea si in monitorizarea de campanii google adwords, care au experienta si stiu foarte bine ce strategii si tehnici, ce metode de promovare online si ce instrumente se pot utiliza cu eficienta maxima.

Odata ce ai gasit agentia adwords potrivita poti sa te ocupi sau sa lasi totul in seama specialistilor de acolo, sa se ocupe ei de automatizarea intregului proces de marketing digital. Campaniile integrate de remarketing pot fi foarte utile din perspectiva unor campanii google adwords mai complexe, afisezi reclamele setate doar pentru acei clienti care au intrat deja pe site si au interactionat si in trecut cu brandul, sunt dispusi sa cumpere produse si servicii urmatoarea data cand vor intra pe site.

Campanie adwords

Primul pas spre campanii google adwords de succes in cazul unui startup este setarea campaniilor de remarketing. Se activeaza remarketing in Google Analytics, iar de acolo vor fi disponibili toti utilizatorii care au putut fi „gasiti” cu ajutorul modulelor de cookie. Se pot rafina rezultatele in functie de vizitele pe paginile cu preturi, pe paginile de contact, in functie de cati au plasat produsele in cosuri si nu au finalizat comenzile.

Dupa componenta de remarketing va fi nevoie de un management al costurilor mult mai bine gandit. Daca esti intr-o industrie in care competitia e foarte mare, costul per click va fi unul ridicol. Trebuie sa fim mereu cu ochii pe costurile de conversie si pe ratele de conversie in asa fel incat la orice moment sa stim care sunt costurile reale implicate.

E bine sa avem legate Google Analytics si Search Console, veti sti in acest fel ce ranking are un site si cate impresii poti avea pentru cuvinte cheie organice. In campaniile Google AdWords, setate si cu ajutorul WiseVision, se vor cauta acele cuvinte cheie care nu ofera un rank aproape de top din punct de vedere organic. Cu bugete limitate se poate ajunge la un trafic organic de calitate prin campaniile AdWords bine setate. Pentru inceput e bine sa adaugam listele de cuvinte cheie targetate in AdWords si sa dimensionam bugetul pentru a fi cat mai mic la inceput, dupa care, cand vedem ca merg lucrurile putem sa ne gandim si la bugete ceva mai consistente.

Agentie adwords

Iar cand vrei de prima data bugete mari pentru campaniile AdWords poti sa iei in calcul bani mai multi doar daca te bazezi pe o agentie adwords cu foarte multa experienta. De preferat sa avem si pe cineva in-house care sa isi coordoneze eforturile de gestionare si de monitorizare a campaniilor de marketing online cu profesionistii de la agentiile adwords.

Poate nu e suficient sa ai doar agentia de marketing digital care sa iti faca totul, trebuie sa contribui si tu, sa descrii in detaliu ce vrei sa obtii, daca vrea lead-uri, vanzari, download-uri. Impreuna cu agentia adwords se vor descrie si cei din publicul tinta, se vor realiza schite ale grupurilor de oameni din publicul tinta care ar putea fi targetati. Pe conturi se lucreaza foarte mult si cu multa atentie pentru a avea campanii AdWords de calitate, nu e suficient sa faci o munca sustinuta doar la inceput. Tot timpul trebuie sa citesti are de zis Google si sa vezi ce se modifica in algoritmi. Da, te ajuta si agentia de marketing online dar trebuie sa fii si tu la curent pentru a putea evalua si performanta campaniilor si munca depusa de catre echipa de experti a agentiei adwords.