Ai inceput un business online? Pentru a putea vinde, este bine sa ai o strategie de marketing online cat mai bine pusa la punct. Din pacate, marketing-ul online a ajuns sa fie extrem de stufos si de foarte multe ori, foarte costisitor. Nu putini sunt cei care promoveaza un produs si ajung la concluzia ca solutia pe care au ales-o nu functioneaza.
Exista o multime de motive pentru care promovarea online poate sa nu functioneze: informatia ajunge la client, insa produsul nu este suficient de bun, informatia ajunge la persoane care nu sunt in target-ul firmei, se investeste in instrumente de promovare ineficiente, etc.
Daca vrei sa ai succes inca de la inceput, cei de la Limedigital au creat un mic ghid care te ajuta.
Ghidul incepatorului. Ce trebuie sa faci pentru un marketing online eficient?
- Asigura-te ca ai un produs bun! Este foarte important sa lucrezi la produsul pe care il vinzi. Daca este un produs bun, acesta va ajunge sa se vanda singur. Pentru a te asigura ca este ceea ce isi doresc clientii, trimite produsul la testare (daca este unul fizic), fa sondaje de opinie si incearca sa tii cont de parerea clientilor;
- Invata sa evidentiezi calitatile produsului pe care il vinzi! Stii cu ce este mai bun produsul tau fata de produsele concurentei? Daca stii, evidentiaza asta! O poti face printr-un content smart, foarte bine scris si livrat. POti face content de produsul tau pe foarte multe platforme, cel mai adesea cu costuri minime. Facebook, Instagram sau Youtube sunt doar cele mai populare dintre zecile de platforme unde sunt oameni si unde te poti promova;
- Testeaza cat mai multe platforme de promovare platita! Promovarea platita iti da un boost si te ajuta sa vinzi mai repede. Daca vrei sa descoperi eficienta unei platforme, testeaz-o cu o suma mica;
- Fa SEO! Search Engine Optimization. Cu siguranta vrei sa fii pe primele locuri in cautarile Google pentru cautarile relevante. Incearca sa faci asta prin SEO (advertoriale, continut optimizat, social media, etc);
- Comunica! Nu in ultimul rand, daca vrei sa ai succes este bine sa comunici cu potentialii tai clienti. Poti comunica atat indirect (prin articole si filmulete), cat si direct (asigura-te ca ai un numar de telefon pe site si chiar o sectiune de chat)