Toti cei care administreaza o afacere cu prezenta in mediul online stiu de Social media marketing . Putini stiu insa ce reprezinta social media marketing si cun functioneaza.
In definitie, Social Media Marketing ( SSM), este o forma de marketing care se foloseste de retelele sociale pentru a distribui o informatie si a creste vizibilitatea unui brand. SSM are, de regula, mai multe scopuri.
- Generarea de noi contacte;
- Cresterea traficului pe site-ul propriu;
- Vanzarea unor bunuri;
- Cresterea increderii intr-un brand.

Pentru a atinge aceste scopuri, companiile se pot folosi de texte, imagini sau videoclipuri/
Care sunt principalele beneficii ale SSM?
Daca este bine facut, SSM poate sa genereze o multime de beneficii:
- Creste gradul de satisfactie al consumatorilor;
- Ajuta la o comunicare mai buna cu clientii si cu potentialii clenti;
- Mareste numarul potentialilor clienti;
- Creste traficul pe site;
- Poate ajuta la o mai buna pozitie a site-ului in retelele de socializare;
- Are un impact major asupra constientizarii de brand.
Pasi pentru un social media marketing de succes
Pentru a se obtine toate aceste beneficii este important sa se urmeze o serie de pasi:
- Realizarea unui audit care sa evalueze toate activele digitale si sa analizeze concurenta;
- Definirea principalelor obiective pe care le are intregbul proces;
- Identificarea publicului tinta. Este foarte important sa se cunoasca publicul caruia i se adreseaza activitatea de pe retelele de socializare, in asa fel incat rezultatele sa fie cat mai eficiente;
- Crearea unei strategii cat mai bine puse la punct privind continutul publicat, frecventa cu care este publicat, modul de adresare, etc;
- Alegerea platformelor folosite. Exista mai multe platforme de social media, fiecare dintre ele putand aduce avantaje. Cea mai utilizata platforma este Facebook, cu aproape 2.1 miliarde de utilizatori in intreaga lume, insa Instagram, Linkedin, Snapchat sau Pinterest pot fi foarte eficiente in scopul de a se obtine o promovare cat mai buna.
Cei care doresc sa faca SSM si sa aiba rezultate trebuie sa testeze cat mai mult si sa pregateasca un buget generos, cel putin pentru primele luni. Perioada de inceput este mai costisitoare, deoarece poate insemna mai multe experimente si poate ajuta la eficientizarea rezultatelor.