elemente seo

Antonio Tony

5 elemente cheie SEO pentru un site de succes

elemente seoWebsite-urile reprezinta o piata online, cu personalitate dinamica, ce ofera zilnic lucruri noi. Pentru adaptarea la o astfel de viata online si pentru a avea succes intr-o astfel de industrie, trebuie ca oamenii de afaceri sa acorde atentia cuvenita promovarii site-ului prin optimizare SEO. Motoarele de cautare au devenit tot mai exigente pentru aplicarea zilnica a algoritmilor de selectie. Astfel, multe companii concureaza pentru rankarea pe o pozitie cat mai sus in paginile rezultatelor motoarelor de cautare. Fiecare isi doreste sa ajunga in topul clasamentelor de cautare pentru produsele sau serviciile pe care le ofera website-ul lor.

Simplu, eficient si precis

La inceput, multe companii sunt intimidate de tehnica si limbajul codificat pe care orice firma SEO le ofera in primul moment. Mai intai trebuie ca oamenii de afaceri sa-si inteleaga foarte bine propriul „business” astfel incat sa poata dialoga cu cei care ofera servicii optimizare SEO.

Specialistii de la www.seopower.ro sugereaza cateva elemente cheie ce trebuie folosite de o companie in procesul de optimizare site.

1. Prin existenta unui continut bogat si calitativ pe fiecare pagina poate fi optimizat website-ul oricarei companii. Acesta este elementul fundamental al optimizarii, dar cel mai greu de realizat. De aceea, strategia trebuie sa cuprinda optimizarea fiecarei pagini a site-ului, nu doar o selectie. Iar pagina de contact este una dintre principalele locuri, unde cuvintele sau frazele cheie ofera continutul propice in favoarea optimizarii, in functie de modul in care sunt realizate.

2. Trebuie utilizate tag-uri unice pentru fiecare titlu si metadescrieri pentru fiecare pagina. Tag-urile unice pentru titluri corespund cu titlurile paganilor in rezultatele motoarelor de cautare. Metadescrierile sunt texte descriptive, de 190 de caractere. Aceste constructii instiinteaza motoarele de cautare asupra continutului fiecarei pagini a site-ului si vor participa la inclinarea balantei in rezultatele cautarii. Ele sunt elementele cheie de promovare site.

3. Eliminarea eroarii 404 este elementul de baza ce nu indeparteaza utilizatorii. “404 errors” poate deveni enervant pentru utilizator atunci cand acesta cauta ceva constant pe un anumit website. Acestea pot interfera cu numarul de pagini indexat de motoarele de cautare, in special de Google. Ele apar cand sunt realizate modificari minore in site, iar motoarele de cautare nu considera ca sunt corecte legaturile facute ulterior. Prin ele insele, clasamentul nu este modificat. Solutia optima este “redirectionarea 301”. Acest aspect ofera utilizatorului si motoarelor de cautare informatia legata de noua schimbare. Si anume, ca pagina sau paginile respective au fost mutate la o alta adresa.

4. Continutul trebuie sa fie usor de „share-uit”. Este elementul ce trebuie luat in calcul la inceputul procesului de optimizare SEO si este usor de realizat. Website-urile trebuie sa aiba simbolurile actuale pe care toata lumea le utilizarea pentru a da “share” informatiei, pozei, site-ului in sine, pe alte canale de socializare. Astfel, in scurt timp, informatia impartasita va fi cunoscuta de un numar mult mai mare de utilizatori. Aceasta actiune de impartasire nu participa direct la rankare website-ului, dar parti din site pot incepe sa fie cunoscute ceea ce face sa castige cat mai multe link-uri catre site-ul respectiv (inbound links).

5. Optimizarea imaginilor din site. Imaginile sunt cele mai sugestive elemente, iar adesea ele nu sunt valorificate. Sunt utilizatori care intra pe site-uri si urmaresc doar pozele dintr-un anumit articol. Imaginile trebuie folosite intr-o forma optima pentru motoarele de cautare si anume: imaginea trebuie intitulata corect; trebuie scrisa o descriere precisa si succinta, dar sa contina cuvinte cheie; trebuie incluse tag-uri ALT si o legenda care sa contina o catalogare si o descriere a imaginii respective de pe pagina website-ului. Daca optimizare imaginii este realizata corect, imaginea va fi indexata, iar motorul Google Image Search va reprezenta un mod valoros pentru “a agata” utilizatori.