admin

365

Ce trebuie sa stii despre reclamatiile ANRE?

Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei si anume ANRE este o institutie care se ocupa cu supravegherea pietei de energie din Romania. Atunci cand aveti o problema cu furnizorul de energie si doriti sa raportati ceva, puteti avea in vedere aceste reclamatii ANRE. Acestea pot fi facute foarte usor, iar pentru a le face, trebuie sa urmati cativa pasi.

Cum faceti reclamatii ANRE?

Primul lucru pe care trebuie sa-l faceti este sa identificati problema si anume sa vedeti unde apare problema respectiva si sa o descrieti cat mai precis posibil. Trebuie sa aveti la dispozitie toate informatiile relevante, precum numarul de contract, suma facturata, dar si perioada de facturare. De asemenea, atunci cand faceti aceste reclamatii ANRE, mai trebuie si sa treceti datele de contact ale furnizorului, precum si orice alte documente care ar putea fi folositoare din acest punct de vedere. Ideea este ca reprezentatii ANRE trebuie sa inteleaga problema cu care va confruntati si sa va ajute sa o rezolvati.

Imediat dupa, contactati furnizorul de gaz sau de energie electrica, iar inainte de a face o reclamatie la ANRE este foarte important sa incercati intai sa rezolvati problema direct cu acestia. De obicei, furnizorul pune la dispzoitia voastra toate infromatiile de care aveti nevoie, astfel incat sa va rezolvati problema intr-un timp cat mai scurt. In acest fel, atunci cand aveti anumtie nelamuriri, putet fiti siguri de faptul ca acesti profesionisti va ofera toate informatiile de care aveti nevoie, astfel incat sa va rezolvati problema.

Mai puteti face aceste reclamatii ANRE online, accesand site-ul ANRE si tot ceea ce trebuie sa faceti este sa completati formularul de reclamatie. Acesta va contine toate informatiile de care aveti nevoie. Printre informatiile continute se numara asadar lucruri precum numele, dar si adresa voastra. De asemenea, se vor mai gasi aici si informatii despre furnizorul de energie electrica, dar si de gaz, precum si posibilitatea de a descrie detaliat care este problema cu care va confruntati.

In unele situatii, mai puteti face aceste reclamatii prin posta, scriind direct o scrisoare catre ANRE. Aceasta scrisoare trebuie si ea sa includa toate informatiile relevante, ea fiind trimisa la adresa celor de la ANRE. Imediat dupa, un reprezentant ar trebui sa va raspunda. Va trebui asadar sa asteptati acest raspuns, iar ANRE va analiza problema voastra si va lua o decizie cu privire la aceasta problema. Aveti in vedere ca termenul de raspuns este in general de 30 de zile de la primirea reclamatiei.

Reclamatii ANRE

Daca nu sunteti multumiti de raspunsul ANRE, tineti cont ca va mai puteti adresa si la Consiliul Concurentei sa sa mergeti eventual in instanta. Este important sa consultati un avocat specializat in acest domeniu, astfel incat sa intelegeti si ce optiuni aveti la dispozitie. Veti primi de la acest avocat toate informatiile de care aveti nevoie si veti afla rapid lucrurile pe care le puteti face. Avocatul va sta asadar la dispozitie in cazul in care reclamatia la ANRE nu va ajuta sa va solutionati problema cu care va confruntati.