In general, atunci cand cauta servicii de creare site antreprenorii care ataca mediul online nu se gandesc si la un blog. Acestia au in vedere doar magazine online sau site-uri de prezentare prin care sa poata pune in fata potentialilor clienti produsele si serviciile pe care le vand.
Blogul poate sa fie, insa, un instrument extrem de important in procesul de vanzare. Acesta poate sa tina potentialii clienti mereu conectati si ajuta la crearea unei adevarate comunitati. Spre deosebire de un site care este foarte static, blogul aduce mereu informatii noi, incurajeaza oamenii sa isi spuna parerile si nu este perceput ca o forma de promovare.
Merita, insa, sa iti faci un blog pentru afacere?
Cu siguranta, da! Exista o multime de avantaje care recomanda o astfel de solutie:
- Este ieftin. Pentru a avea un blog trebuie sa aloci doar timp pentru a scrie sau sa platesti un content writer care sa te ajute in intregul proces.
- Motoarele de cautare iubesc continutul nou. Astfel, blogul este un instrument excelent pentru optimizarea pentru SEO.
- Blogul te ajuta sa construiesti un nivel de incredere foarte mare al clientilor in brandul pe care il promovezi. Daca furnizezi informatii de buna calitate, vei descoperi rezultate incredibile in acest sens.
- Este o varianta flexibila de promovare. Un alt mare avantaj al blogului este flexibilitatea. Poti scrie articole oriunde si oricand, ceea ce ii scade putin din dificultate.
Exista si dezavantaje ale bloggingului?
Poate cel mai mare dezavantaj este faptul ca necesita destul de mult timp. Pentru a fi eficient, acesta trebuie sa ofere informatii foarte bune, care au nevoie de timp pentru a fi obtinute. IN general, este important ca informatiile pe blog sa apara cel putin o data pe saptamana. In felul acesta, cititorii vor avea mereu motiv sa se intoarca.
Un alt dezavantaj este faptul ca ai mereu nevoie de idei noi. Nu poti sa scrii aceleasi lucruri iar si iar, asadar, ideile noi sunt esentiale. Daca activezi intr-un domeniu de nisa sau de micronisa, s-ar putea ca inspiratia sa nu te lase sa scrii foarte mult.
Pe langa redactare de articole, ai nevoie si de alte lucruri, cum ar fi email marketing, retele de socializare si comunicare cu cititorii. Cu siguranta, toate acestea iti ocupa timp.
Per total insa, daca iti creezi un sistem bine pus la punct si reusesti sa publici articole ocazional, vei ajunge la concluzia ca bloggingul este o resursa excelenta, care iti poate aduce vanzari si te poate ajuta sa iti construiesti brandul.