admin

365

Mic ghid pentru o optimizare on page de site in mod profesionist

Numarul de oameni care detin un site este foarte mare in prezent. Mediul online ofera oportunitati nelimitate si multi cauta sa dezvolte un bussines in mediul online, fie ca este vorba despre un blog, un site de prezentare de produse si servicii sau un magazin online.

Oricare ar fi motivul pentru care ai ales mediul online pentru dezvoltarea afacerii tale, scopul principal este sa fi cat mai vizibil, astfel incat sa atragi cat mai multi vizitatori, potentiali clienti sau colaboratori pe site-ul tau.

Daca esti la inceput, iar bugetul este limitat, vei incerca sa te ocupi singur de promovarea site-ului companiei tale, in incercarea de ati aduce site-ul in prima pagina Google. Este posibil sa ajungi in punctul in care sa iei decizia de a colabora cu un profesionist SEO. Poti alege o colaborare cu ADfel Digital Marketing, una dintre firmele ce iti poate oferi servicii SEO profesionale.

Contractarea unui profesionist care sa se ocupe de optimizarea site-ului tau poate fi un pas important in dezvoltarea site-ului tau si te va ridica in topul cautarilor pe Google. Mai ales daca esti la inceput trebuie sa ai in vedere satisfacerea nevoilor clientilor tai. Acest lucru iti va aduce feedback-uri bune, clientii vor mai apela si cu alte ocazii la serviciile tale si chiar te pot recomanda altor potentiali clienti.

Este ideal ca atunci cand contractezi un profesionist sa se ocupe de optimizarea site-ului tau, acesta sa fie si deschis fata de tine, sa iti explice pe intelesul tau care sunt plusurile si minusurile site-ului companiei tale, ce este necesar sa se implementeze pentru o optimizare de succes si sa te tina la curent cu evolutia lucrurilor. Pentru a intelege mai bine procesul, este esential sa cunosti cateva dintre elementele esentiale pentru optimizarea unui site pe care un adevarat profesionist le va aplica.

Ghid pentru incepatori pentru optimizarea SEO on page

Atunci cand se vorbeste despre optimizarea on page se face referire la codul HTML al site-ului, optimizarea continutului paginii web pentru asigurarea relevantei continutului, structura si design-ul acesteia, viteza de incarcare a paginii, existenta cuvintelor cheie pentru domeniul tau s.a.m.d.

Pentru inceput este bine sa stii ca pentru a obtine rezultate mai bune, este necesar ca pagina si continutul acesteia sa fie relevante in raport cu cautarile din Google, dar in acelasi timp si cu competitia. De asemenea, este foarte important cuvantul/cuvintele cheie sa se regaseasca in:

  • Uniform Resource Locator sau prescurtarea acestuia URL. Acesta reprezinta adresa web care indica motorului de cautare si utilizatorilor pagina in care navigheaza. Este recomandat ca adresa web sa nu depaseasca lungimea de 100 de caractere si sa nu contina noduri si parametrii care epuizeaza resursele de crawling ale agentilor Google.

De asemenea, exista simboluri precum “#” care blocheaza indexarea paginii web. Atunci cand sunt folosite expresii, pentru ca forma de URL sa fie corecta se va utiliza “-” si nu “_”, deoarece underscore creeaza o punte de legatura intre cuvinte, acestea fiind interpretate de catre agentii Google ca fiind legate unele de celelalte.

  • Meta Tags, mai exact Meta titlu si Meta descrierea, sunt doua elemente foarte importante in optimizare, dar totodata sunt printre cele mai neglijate elemente de catre specialistii web. In meta titlu trebuie sa se regaseasca mentiunea exacta a cuvintelor cheie pentru o optimizare eficienta. De foarte multe ori nu se tine cont nici de lungimea maxima acceptata a meta titlului care este de ~65 de caractere.

Mentionarea expresiei se face si in meta descriere, cu deosebirea ca nu este necesara utilizarea formei exacte a cuvintelor cheie. Meta descrierea nu are o lungime maxima acceptata, insa in cazul unei descrieri mai lungi de 155 de caractere pentru varianta desktop, afisarea Google va fi incompleta si cu “…” la final. Exista astfel posibilitatea sa nu fie vizibila o portiune relevanta din descriere.

  • Headinguri sau titluri. Acestea fac parte dintre cele mai importante elemente, intrucat influenteaza puternic relevanta paginii la cautari pe Google sau alte motoare de cautare. Titlurile ”<title>” sunt de mai multe tipuri, de la H1 la H6. Titlul cu tag <h1> acorda o importanta majora textului, fiind cel mai important tilu din pagina, urmand apoi titlurile cu tag <h2> si <h3>, considerate subtitluri. Fara a folosi excesiv cuvintele cheie, este importanta includerea expresiei in titluri, pentru ca pagina sa devina mai relevanta pentru cautarile online.

Pe langa aceste elemente importante mai exista specialistii SEO de la adfel.ro iau in considerare si alti factori care pot creste vizibilitatea unui site, iar printre acestia se numara:

  • Meta robots: acestia sunt de mai multe feluri, iar rolul lor este de a oferi crawlerilor informatii despre cum sa crawleze si sa indexeze informatia de pe o anumita pagina web, in functie de anumiti parametri. Este important de retinut ca in anumite situatii, anumite module sau plugin-uri pot genera la instalare sau update meta roboti cu parametrii “noindex”, “nofollow”, de exemplu tagul <meta name=”robots” content=”noindex, nofollow”>. Acesti parametrii vor bloca crawlarea si indexarea paginilor de catre Google.
  • Securizarea site-ului este un aspect foarte important pentru site-ul tau. Orice site poate fi securizat prin achizitionarea unui certificat SSL, in cazul in care nu a fost oferit gratuit de catre serviciul de hosting. Un site securizat va avea protocolul sau, mai simplu, adresa URL modificata de la http:// la https://. Securizarea site-ului este importanta pentru protectia datelor personale ale clientilor, precum si a datelor bancare. Din acest motiv, incepand din anul 2020, site-urile care nu detin un certificat SSL sau cele care au continut mixt provenit din varianta nesecurizata HTTP vor fi blocate pentru utilizatorii online de catre browsere precum Chrome sau partenerii Google. Cu toate acestea, accesul se poate face pe site, insa majoritatea utilizatorilor vor fi speriati de mesajul intampinat, iar bounce rate-ul creat va afecta cu certitudine pozitionarea site-urilor in SERP.

Daca vei tine cont de aceste elemente vei putea urmari cu succes evolutia si performanta de optimizare site-ului tau in urma optimizarii de catre profesionisti sau vei putea genera chiar tu modificari in ceea ce priveste optimizarea on page a site-ului tau.

Acest ghid va este pus la dispozitie de ADfel Digital Marketing din dorinta de a raspunde la intrebarile multor detinatori de site-uri.