Consilierea psihologica poate face minuni

În general, consilierea psihologica este domeniul științei care se ocupă cu asistarea, îndrumarea, dirijarea și facilitarea tuturor celor care au probleme. Psihanaliza implică practic două persoane, una care asistă și cealaltă care are nevoie de asistență. Primul se numește consilier, iar cel din urmă este cunoscut ca pacient.

Terapeutul are de jucat o serie de roluri. Uneori, el poate acționa ca un profesor care ghidează sau un facilitator care oferă celorlalți un mediu optim pentru a facilita creșterea și dezvoltarea. Psihanaliza nu este doar combinația dintre un terapeut și un pacient, ci implică o relație între cei doi. În psihologia analizei, există o serie de abordări (freudiene, experienţiale, comportamentale, cognitiv-comportamentale etc.) ale procesului de consiliere. Un consilier poate alege orice abordare în funcție de nevoile și problemele cu care se confruntă clientul său. Nu implementează abordarea de consiliere care îi este mai ușor de aplicat, ci cea care îndeplinește cerințele problemelor clienților. Consiliere psihologica ține cont foarte mult de individualitatea clienților. Există întotdeauna diferențe între indivizi și fiecare individ este unic. La fel este și procesul pentru indivizi. Procesul de bază de subliniere este totuși același pentru toți.

Aceasta implică patru pași

Stabilirea relației

Identificarea și evaluarea problemelor

Planificare pentru rezolvarea problemelor

Soluție și interpretare

Stabilirea relației

Înainte ca consilierul să poată începe cu găsirea unei soluții la problema clienților, este foarte important ca între cei doi să existe o relație caldă și plină de grijă. Este în totalitate responsabilitatea consilierilor să o facă să funcționeze. Capacitatea consilierilor de a construi o relație puternică depinde de congruența lui.

Congruența consilierilor înseamnă calitatea lui de a fi real, autentic și onest. Terapeutul nu ar trebui să pretindă sau să falsifice sentimentele și ideile sale despre clienții săi. Respectarea pozitivă necondiționată este cealaltă calitate pe care trebuie să o aibă un psiholog online bun. Aceasta înseamnă să accepți clientul așa cum este, fără a face nicio judecată.

Terapeutul respectă clientul indiferent de comportamentul sau acțiunile sale. Ascultarea empatică de către terapeut este, de asemenea, un element esențial al procesului de consiliere. Empatia înseamnă „a simți cu clientul”. Aceasta este diferită de simpatie în modul în care simpatia duce la autocompătimire, care este o abordare negativă; în timp ce empatia înseamnă că consilierul poate simți starea clienților și aceasta servește drept sursă de satisfacție pentru pacient că există cineva care experimentează același sentiment ca el însuși.

Identificarea și evaluarea problemelor

După stabilirea unei relații bune, terapeutul și pacientul ar trebui să încerce împreună să afle problema cu care s-a confruntat pacientul. Aici, cea mai mare parte a muncii este realizată de client. Terapeutul doar facilitează pacientul. După identificarea problemei, terapeutul ar dori să știe că aceasta este problema reală a clientului. Așadar, în acest scop îi administrează diverse teste psihologice pentru a-și evalua ipoteza.

Planificare pentru rezolvarea problemelor

Planificarea pentru rezolvarea problemei clienților se face în funcție de rezultatele testelor. Patronul este cel care participă activ, deoarece procesul de consiliere este spre sfârșit.

Soluție și interpretare

Treptat, analistul și patronul vin cu soluția problemei. Rolul major în această etapă de analiză este al pacientului. Odată găsită soluția, se încheie procesul, dar este alegerea pacienților să continue sau să oprească procesul. Pacientul poate veni la analist oricând dorește.