Regimul scandinavian- 8 sfaturi pentru a manca la fel ca si nordicii

Nu ai auzit pana acum de regimul scandinavian? Foarte rau. Este regimul nordicilor, care privilegiaza fructele mici, semintele si fructele de mare si care ne ajuta sa ne regasim echilibrul alimentar consumand cele mai sanatoase si mai gurmande preparate. Citeste acest articol si vei afla mai multe sfaturi pentru a manca la fel de sanatos si savuros ca si nordicii.

Consuma skyr si paine de secara. Ai auzit pana acum de skyr? Este un produs lactat foarte cremos, un clasic din cultura culinara islandeza. Este cea mai delicioasa metoda prin care iti poti face plinul de proteine. Iar nordicii adora painea cu secara cu faina integrala care are un indice glicemic mai scazut decat alte varietati de paine.

Prepara-ti un sandwich deschis. Daca ai fost pana acum prin Danemarca, cu siguranta ca ai degustat faimosul smørrebrød. Adica paine de secara unsa cu unt si garnisita cu peste afumat, cu carne sau cu branza. Exista peste 200 de combinatii posibile, cea mai clasica fiind cea de somon afumat cu castravete.

Mananca « salbatic ». Regimul scandinav inseamna si renuntarea la semi-preparate sau la cele mult prea grase sau sarate in exces. Este cel care incurajeaza reintoarcerea la natura prin intermediul alimentatiei. Deci trebuie sa incerci sa consumi mai multe fructe mici si legume din gradina, ierburi aromatice, radacinoase si fructe cu coaja. Se pot folosi fara moderatie in preparate, mai ales in salate.

Uita de grau. Graul ar tebui sa fie inlocuit cu alternative mai sanatoase precum orzul, ovazul si secara. Sunt surse excelente de fibre si sunt cele mai savuroase.

Consuma cat mai multe fructe de mare. Somonul afumat este foarte bogat in proteine, vitamine si minerale, dar ar fi pacat sa te rezumi doar la el. Mai poti consuma si peste gras sau crustacee, care au beneficii incredibile pentru sanatate. Algele au si ele un loc bine definit in acest regim. Sunt savuroase, sanatoase si se pot prepara in foarte multe feluri.

Limiteaza consumul de carne. Consuma cat mai putina carne dar si atunci cand o consumi, aceasta sa fie de cea mai buna calitate.